בן 55 מהצפון חלה בחצבת

(0)
לדרג

האיש אושפז במצב קשה בבי"ח "בני ציון". מבירור שעבר עולה כי במושב שלו רבים לא מחסנים את ילדיהם. פרופ' ישראל פוטסמן: "היה מסע הסתה נגד חיסון החצבת"

מאת: מערכת zap doctors

בן 55 אושפז השבוע במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה ואובחן כחולה בחצבת, מחלת ילדים ויראלית שאין לה טיפול. בבירור הרפואי התברר שהחולה מתגורר במושב בצפון, שבו הורים רבים לא מחסנים את ילדיהם נגד המחלה, וזהו כנראה ההסבר להידבקות המטופל.

האיש הגיע לבית החולים במצב קשה, כשהוא סובל מהתייבשות, מפריחה בכל הגוף ובעיקר על הפנים, וכן משיעול, דלקת עיניים וחום גבוה. סגן מנהלת מחלקה פנימית ג' בבית חולים, ד"ר טוב נוה, סיפר כי עם אשפוזו של האיש אובחן כי מדובר בחצבת. מהרגע שאובחנה המחלה הועבר החולה לחדר מבודד עם דלתות כפולות ולחץ אוויר שלילי, שנפתח לא מזמן במחלקה, על מנת למנוע הידבקות המונית. החולה טופל בעיקר באמצעות נוזלים ששיפרו וייצבו את מצבו, וכעבור כמה ימים הוא שוחרר לביתו.

חצבת היא מחלת ילדים שהייתה מאוד נפוצה בעבר. אמנם מרבית הילדים מבריאים לאחר תקופת מחלה של ימים בודדים, אך היא מאופיינת בסיבוכים, אחד מהם - דלקת ריאות, ששיעור התמותה ממנה עומד על יותר מ-50%. מבוגרים שלא חלו ו/או לא חוסנו בעבר חשופים להידבקות גם כן.

"מה שקרה בשנים האחרונות", מספר מנהל יחידת הזיהומים בבית החולים פרופ' ישראל פוטסמן, "הוא שהיה מסע הסתה כנגד החיסון נגד חצבת, בשל החשש שהוא יגרום לסיבוך של אוטיזם, דבר שהוכח כלא נכון. בתשאול הרפואי המעמיק שביצענו למאושפז, על מנת לאתר קבוצות סיכון שהיו חשופות למחלה, גילינו כי במושב שבו הוא מתגורר אנשים רבים עדין לא חיסנו את ילדיהם כנגד המחלה. כל מקרה כזה מצריך חקירה מיידית על ידי האחות האפידמיולוגית של בית החולים במטרה לוודא שאף איש צוות לא נדבק בנגיף".

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום