זינוק בביטוחי הבריאות הפרטיים

(0)
לדרג

קצב הגידול בביטוחי בריאות פרטיים בישראל עלה בין 2005 ל-2010 ב-80%. זוהי עלייה גבוהה באופן משמעותי יחסית לעלייה במדינות ה-OECD

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות חל זינוק אדיר בהוצאה על הביטוחים הפרטיים. מתברר שבין השנים 2005 ל-2010 עלה מספר הביטוחים ב-80%, כך לפי נתונים שמפרסם היום (ד') משרד הבריאות.

מהנתונים, המשווים בין ביטוחי הבריאות הפרטיים בישראל לביטוחים במדינות ה-OECD, עולה עוד כי מרכיב ביטוחי הבריאות הוא המרכיב המשמעותי ביותר בהוצאה לבריאות של משקי הבית בישראל. בנוסף, הגידול ברכישת ביטוחי הבריאות הוא הגורם המרכזי לעלייה בהוצאה הפרטית לבריאות בעשור האחרון.

עוד נמצא כי בין השנים 2003 ל-2009 החלק של הביטוחים הפרטיים בישראל מתוך ההוצאה הפרטית לבריאות עלה ב-21%, לעומת שינוי של 7% בלבד במדינות ה-OECD. בין השנים 2003 ל-2009 עלתה ההוצאה לביטוחי בריאות לנפש בישראל ב-58%, לעומת שינוי של 37% בלבד במדינות ה-OECD.

למרות ההוצאה הגבוהה, על כל שקל שמשלם ישראלי לחברות הביטוח הפרטיות עבור ביטוחי בריאות, הוא מקבל בממוצע פחות מ-50% בחזרה עבור שירותי בריאות. יש לציין עוד כי בשנים שנסקרו חלה בשאר ענפי הביטוח עלייה ממוצעת של 10% בלבד.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום