הרופא הפדופיל יילך לכלא

(0)
לדרג

ד"ר אברהם ברקאי שהורשע בהחזקה של אלפי סרטי תועבה ובהפצתם, באמצעות שיתוף קבצים, נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל ו-6 חודשים על תנאי

מאת: מערכת zap doctors

בית המשפט השלום בחיפה גזר אתמול (א') 18 חודשי מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי על ד"ר אברהם ברקאי, שהורשע בנובמבר בהחזקה והפצה של סרטי פדופיליה.

"מדובר בנאשם שהחזיק בחומר פדופילי אסור במחשבו, ואיפשר למשתמשים אחרים להוריד חומר זה אל מחשביהם, ובכך עבר על שתי הוראות חוק - האחת, עניינה החזקת פרסומי תועבה, והאחרת - עניינה פרסום אותו חומר תועבה", פסק השופט זיאד פלאח בכתב האישום.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם נהג לגלוש באינטרנט, בין היתר, באמצעות תוכנת שיתוף, אותה התקין במחשבו ובאמצעותה שוחח עם גולשים אחרים והחליף עמם קבצי תועבה. עוד לפי כתב האישום, הנאשם פרסם את החומרים שבמחשבו באמצעות הצעתם לציבור. בחיפוש שנערך בבית הרופא נתפסו במחשביו קבצי מחשב הכוללים יותר מ-190 אלף פרסומי תועבה.

"הנאשם הוא רופא ילדים, וככזה היה עליו לדעת, אולי יותר מכל אחד אחר, את משמעות הפגיעה בילדים כתוצאה מצפייה ומהפצה של סרטי פדופיליה", נימק השופט פלאח את גזר הדין. "הנאשם הציג בפניי מסמכים אודות הסיוע הרב שנתן לילדים, וכך גם העידו עדי האופי מטעמו. במעשיו שילב הנאשם בין שתי קצוות באחד, הוא טיפל וריפא ילדים ממחלות שונות, ובאחר הוא גרם בעקיפין לניצול מיני של ילדים. אופיו הטוב של הנאשם מסייע לו אמנם בבואי לגזור את עונשו, אך אופיו הרע מושך אל הכיוון הנגדי, של החמרה בעונשו".

לבקשת סנגורו של הרופא להקל בעונשו השיב השופט כי "הטלת ענישה מקילה עלולה להחמיץ את המסר החד משמעי, שיש להעביר לכל אותם מפיצי חומר תועבה שבו מעורבים קטינים - שמעשיהם בלתי נסלחים, ושעושיהם יורחקו מהחברה לזמן ממושך".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום