מאבק הרופאים: הקרב על השעון

(0)
לדרג

הרופאים יקיימו היום אסיפות אזהרה במחאה על צו ביה"ד לעבודה המכריח אותם לדווח על נוכחות, והחלטת שירותי בריאות כללית להפחית משכורות לרופאים שלא עשו כן

מאת: מערכת zap doctors

בית הדין לעבודה בתל אביב הוציא אתמול (ב') צו הצהרתי לפיו על הרופאים להחתים שעון נוכחות, בהתאם להסכם הקיבוצי שנחתם איתם בקיץ האחרון. הצו הוצא לבקשת שירותי בריאות כללית, שעתרה נגד הסתדרות הרופאים, בטענה שהיא מתקשה להתמודד עם תופעת הרופאים המסרבים לדווח על הנוכחות כפי שסוכם עמם.

נשיא ביה"ד לעבודה בתל אביב, השופט מיכאל שפיצר אמר בדיון כי "לא ניתן להשילם עם מצב שבו ועדי הרופאים פועלים במאורגן ובריש גלי להפרה של הוראה מפורשת בהסכם קיבוצי תקף. התנהלות שכזו מהווה חתירה תחת ההסכם הקיבוצי ופגיעה של ממש בארגון היציג עצמו".

בנוסף אמר השופט שפיצר כי "בנסיבות הקיימות הר"י אינה מנערת חוצנה מההסכם הקיבוצי, אלא שפועלת היא כמיטב יכולתה להביא ליישום ההסכם הקיבוצי על ידי כלל הרופאים... על כן לא מצאנו לנכון ליתן סעד נגדה בהליך זה".

במקביל נודע כי הקופה מתכוונת לנכות 20% משכרם של רופאים שלא החתימו בחודש שעבר את כרטיסי העובד. מנכ"ל שירותי "בריאות כללית", אלי דפס, הסביר אתמול בראיון ב"גלי צה"ל" כי "זה לא הגיוני שכששני רופאים יוצאים מוקדם מהעבודה האחד יקבל שכר מלא והשני לא, כי האחד מחתים שעון נוכחות והשני לא. מילא הרופאים שמסרבים להחתים שעון נוכחות גם לא היו מבקשים את תוספות השכר - אבל הם כן דורשים אותן".

צעדים אלה עוררו כצפוי כעס גדול בקרב הרופאים, שככל הנראה יפנו לבית הדין בתלונה על הלנת שכר. ארגון ארב"ל (ארגון רופאי בתי החולים) הודיע הבוקר על אסיפות אזהרה של רופאים בבתי החולים איכילוב, בילינסון, מאיר, רמב"ם, בני ציון, וולפסון, אברבנאל והשרון, זאת "לאות אזהרה על מעשה הביריונות של הנהלת כללית".

"מעשה זה הוא חציית קו אדום, צעד לא חוקי ולא מוסרי שנועד לאיים בבוטות על רופאים העושים את עבודתם נאמנה", מסרו בארב"ל. "רופאי בתי החולים לא יכולים לעמוד מנגד כאשר הנהלת כללית מחליטה לעשות דין לעצמה ולאיים על רופאים במדינת ישראל.

"אנו קוראים היום לכלל הרופאים, בבתי החולים ובקהילה, להביע את מחאתם נגד צעדי הביריונות של הכללית. אנו קוראים להנהלת כללית לחזור בה לאלתר מההחלטה השערורייתית המערערת את יסודות מעמד הרופא בישראל".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום