"למגן את חדרי הניתוח בברזילי"

(0)
לדרג

בדיון בכנסת דרשו מנהל ביה"ח וחברי מועצת העיר אשקלון להאיץ את מיגון חדרי הניתוח והמכונים. משרד הבריאות: "בקיץ נוציא מכרז להשלמת כל עבודות הפנים"

מאת: מערכת zap doctors

הוועדה לביקורת המדינה בכנסת שבה היום (ג') לעקוב אחרי התפתחות הבנייה בחדר המיון הממוגן בבית החולים "ברזילי" באשקלון. יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר און (קדימה), דרש ממשרדי הבריאות והאוצר להגיש תוכנית מיגון גם לחדרי הניתוח והמכונים.

יוזמת הדיון, ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה), אמרה כי "לא ייתכן שהטיפול הנמרץ וחדרי הניתוח יישארו בינתיים ללא מיגון. הם חלק בלתי נפרד מחדר המיון", ואילו חברתה לסיעה, מרינה סולודקין ציינה כי כתושבת העיר היא דורשת את זירוז הליכי הבנייה.

עמרם בן דוד, חבר מועצת עיר באשקלון הזהיר מצדו כי "העיר הפכה ישוב ספר, ואזעקה בבית החולים כשהוא לא ממוגן גורמת נזק נפשי לחולים. אני לא רוצה לדמיין פגיעה ישירה בבית החולים או הפרה של הסכם השלום עם מצרים. הפרויקט צריך להיות מתוקצב באופן רב שנתי מראש". סגנית ראש העיר אשקלון, סופה ביילין, טענה כי העבודות מתבצעות בקצב איטי מדי, וכי חובה לזכור שבית החולים משמש את כל תושבי האזור, כ-500 אלף איש.

מנהל בית החולים "ברזילי" ד"ר חזי לוי הדגיש כי "זה לא רק חדר המיון, אלא מיטות אשפוז הרבות שהחולים יועברו אליהן אם העיר תופגז. גם השלמת חדרי הניתוח היא קריטית וחשובה ביותר".

"גם בתיה"ח בת"א צריכים מיגון"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס לדברים ואמר כי "כרגע מתנהלת עבודה בשטח במשך 24 שעות ביממה, היסודות הסתיימו ועד סוף שנת 2012 תסתיים עבודת השלד. יש לנו התקציב לכך. לגבי שנת 2013 נבוא בדברים עם האוצר, אך הקיצוץ בתקציב לא אמור לפגוע בתוכנית. חשוב לזכור שיש צורכי מיגון בכל מקום, ואפילו בתי חולים בתל אביב צריכים להיות ממוגנים".

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, הבהיר כי "ברזילי" נמצא בעדיפות הראשונה, ולכן העבודה במקום מתבצעת גם בלילה. "אם האתר לא עובד כמו שצריך אנחנו נברר זאת מול החברה המבצעת. השלמת חדרי הניתוח בתוך השלד הממוגן היא פועל יוצא של התקציב שיעמוד לרשותנו", אמר. ראש מינהל התכנון במשרד, יהודה רון, הוסיף: "כבר בקיץ נוציא את המכרז להשלמת כל עבודות הפנים. את הקומה התת קרקעית אנחנו שואפים לבנות תוך כדי השלמת השלד. מדובר במבנה של 40 אלף מ"ר, 350 מיטות באשפוז מוגן, ובשלוש קומות נוספות למכוני הדמיה, חדרי ניתוח ומחלקת טיפול נמרץ לילדים. האוצר מקצה 115 מיליון שקל ואת השאר אנחנו מגייסים מתקציבנו ומתרומות".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום