הותקף אח בבי"ח "כרמל"

(0)
לדרג

צעיר שהגיע עם אמו לחדר המיון התפרץ לעבר האח והכה אותו באגרופים בפניו. האח: "המכה הנפשית כואבת יותר. זה משפיל, מעליב ופוגע, אי אפשר לקבל זאת"

מאת: מערכת zap doctors

אח העובד בחדר המיון של בית החולים כרמל הותקף אמש (ב') באגרופים בפניו על ידי בנה של מטופלת. הצעיר, שקילל את האח והיכה אותו, נעצר לחקירה.

"בשעה שבע וחצי בערב נכנס לחדר המיון נהג אמבולנס עם אלונקה ועליה חולה", מספר האח חאתם עטווה, שעובד בחדר המיון של בית החולים כרמל כבר 19 שנה. "הבן הצעיר שהיה צמוד לאמו הגיע נסער מאוד לחדר המיון. מיד עם כניסתו הוא החל לצעוק שהוא דורש שיגיע רופא מיד ויבדוק את אמו.

"המיון היה עמוס"

"המיון היה עמוס ולמרות כל הלחץ פניתי אליו בנימוס וניסיתי להרגיע אותו. אמרתי כי מיד נטפל באמו ושכבר יגיע רופא, אבל הוא לא רצה להקשיב רק צעק וצרח בחדר המיון", מסביר חאתם.

האח חאתם הצליח למצוא מיטה פנויה וניסה להוביל אליה את המטופלת, אבל הבן סירב להירגע. "הוא לא הפסיק לצעוק ולקלל. בשלב מסוים הוא נתן לי אגרוף באזור הפנים", אומר חאתם. חאתם נרתע לאחור ונכנס לתוך האזור הסטרילי של הצוות הרפואי במיון, אבל התוקף סירב להירגע. בשלב זה כבר הזעיק הצוות של חדר המיון את המאבטח, אבל התוקף התפרץ לאזור הסטרילי והיכה את האח באגרוף נוסף בפניו.

"מכת האגרוף הייתה כואבת, אבל המכה הנפשית קשה יותר ועמוקה", אומר חאתם בכאב. "אנחנו עושים כאן בחדר המיון בכרמל מעל ומעבר כדי לרצות את המטופלים שלנו. לקבל אגרוף לפנים - זה משפיל, מעליב ופוגע עד לעומק הנפש, אי אפשר לקבל את זה".

חציית קו אדום

מנהלת בית החולים, ד"ר חן שפירא, מסרה בעקבות האירוע כי "ההנהלה והעובדים רואים באירוע התקיפה אירוע חמור וחציית קו אדום, עליו לא נוכל לעבור לסדר היום. העומסים הקיצוניים בחדרי המיון בתקופה האחרונה בכל בתי החולים, עלולים להיות טריגר וזרז לעצבים ולמתח מצד המטופלים, אבל לא נקבל זאת. לאנשים אלימים אין ולא יהיה שום מקום בבית החולים".

ממשטרת חיפה נמסר כי התוקף הובא לפני שופט מיד לאחר שנעצר, נחקר ושוחרר, עד להשלמת הכנת כתב התביעה והאישום נגדו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום