שחלות פוליציסטיות: איזה דיכאון!

(0)
לדרג

מתוך סקירת מחקרים עולה כי 35% נשים עם שחלות פוליציסטיות סובלות מדיכאון ו-20% חוות חרדה. מחקר נוסף הדגים סיכון גבוה פי 13 לחרדה. הסיבה טרם ברורה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

נשים הלוקות בתסמונת השחלות הפוליציסטיות סובלות לעתים קרובות מדימוי עצמי ירוד, בצל החשש מפני בעיות פוריות בעתיד ותחושה של היעדר טיפול יעיל לבעייתן. על רקע זה, מצא מחקר חדש כי נשים אלה נמצאות בסיכון מוגבר להפרעות דיכאון וחרדה.

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Fertility and Sterility, נבחנו יותר מ-600 מאמרים רלבנטיים, מתוכם נבחרו תשעה מחקרים מהשנים 2004-2010. בארבעה מהם אספו החוקרים נתונים אודות השכיחות של תסמיני חרדה כללית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות. נמצא כי שכיחות החרדה עמדה על 20% בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, בהשוואה ל-4% בקבוצות הביקורת. בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות נרשמה עלייה של כמעט פי שבעה בסיכון לתסמיני חרדה כלליים.

מחקר נוסף הדגים עלייה של פי 13 בסיכון לחרדה בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות. מבין חמשת המחקרים שדיווחו על מדדי חרדה, בשלושה מחקרים נמצאו מדדי החרדה גבוהים יותר משמעותית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, בהשוואה לנשים בקבוצות הביקורת.

בנוסף, דיווחו החוקרים כי 35% מהנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות סובלות מדיכאון, שיעור גבוה יותר משמעותית משכיחות של 11% בקבוצות הביקורת. עם זאת, הקשר בין בעיה בשחלות להפרעות רגשיות עדיין לא ברור במלואו.

החוקרים מציינים עוד כי לא נאסף מידע רב בנוגע להפרעות חרדה אחרות, דוגמת חרדה (פוביה) חברתית, התקפי חרדה והפרעה טורדנית-כפייתית. שניים מבין שלושה מחקרים שנבחנו דיווחו על שכיחות גבוהה יותר של פוביה חברתית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, ומחקר אחד דיווח על שכיחות גבוהה יותר של הפרעה טורדנית-כפייתית.

בעקבות הממצאים, החוקרים ממליצים לרופאים לערוך בדיקות סקר להפרעות חרדה ומצב רוח בכל הנשים הסובלות משחלות פוליציסטיות. בהתאם, הם כותבים, יש להפנות נשים אלה להערכה מתאימה ו/או לטיפול פסיכולוגי ותרופתי.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפרעות דיכאון וחרדה
פורום גניקולוגיה ופיריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום