סקר: 90% מכירים חולה סוכרת

(0)
לדרג

מודעות הישראלים לסוכרת עולה: 50% מודעים שהמחלה מסוכנת כבר בשלב ההתחלתי שלה,. אולם ב-37% מהסוכרתיים המחלה התגלתה בשלב מאוחר

מאת: מערכת zap doctors

סוכרת מסוג 2 הפכה למגיפה - 9 מכל 10 אנשים במדינת ישראל מכירים לפחות חולה סוכרת אחד, ו-38% מהישראלים התבקשו להיות במעקב סוכרת, בהם 8% חולים בפועל. כך עולה מסקר אינטרנטי, שבוצע על ידי מכון המחקר פארמה קווסט, עבור חברת התרופות נובו נורדיסק. הסקר בוצע בקרב מדגם ארצי ומייצג של 2,000 איש (1,000 מכלל הציבור ו1,000 חולי סוכרת).

עוד עולה מהסקר כי מודעות הציבור למחלת הסוכרת וסיבוכיה השתפרה מאוד בשנים האחרונות. 80% ציינו כי המחלה תורשתית, 63% ציינו שהמחלה נגרמת מהשמנה. כ-40% קשרו את המחלה באכילת מזון לא בריא ושליש מהמשיבים ציינו אכילת יתר; ואמנם, היום ידוע שכל אלו הם חלק מהגורמים לפריצת מחלת הסוכרת מסוג 2.

זאת ועוד, מחלת הסוכרת נתפסת על ידי הציבור כמסוכנת יותר, כאשר אנשים חולים בה כבר מספר שנים (73%), בהשוואה לשלב ההתחלתי של גילוי המחלה (49%) - דבר העשוי להעיד על תפיסה מוטעית באשר לחומרת המחלה והצורך לטפל באופן יעיל מההתחלה.

בנוסף, מרבית משתתפי הסקר מודעים יותר לסיבוכי סוכרת הנראים לעין. כך 75%, 63% ו-60% השיבו כי סוכרת גורמת לעיוורון, קטיעת רגליים ומוות בהתאמה. לעומת זאת, רק 40% מהמשיבים ידעו שסיבוכי סוכרת כוללים התקפי לב, אימפוטנציה וחוסר תחושה.

גילוי מאוחר

נתון מפתיע הוא כי דווקא חולי הסוכרת אינם ערים לחומרת המחלה כבר בשלב הגילוי מעל לשליש אינם תופסים את מחלת הסוכרת כמסוכנת בשלב ההתחלתי שלה.

בנוסף, הסקר מצביע על כך חולי סוכרת מתקשים לשמור על איזון הסוכר בדם ועל משקל תקין, ו-76% מהם רוצים טיפול שמאזן את רמות הסוכר ומאפשר ירידה במשקל.

משך המחלה בחולים שהשתתפו בסקר הוא 3-10 שנים. אצל 36% מהחולים הסוכרת התגלתה בבדיקות דם, ואילו אצל 37% מהם הסוכרת התגלתה מאוחר כאשר רמת הסוכר בדם היתה גבוהה מאוד, והיו תסמינים שהעידו על המחלה: יובש בפה, צימאון רב, מתן שתן מרובה, איבוד משקל, חולשה ועייפות, או כאשר כבר נוצרו סיבוכי סוכרת כגון: בעיות ראייה, התקף, עקצוצים בגוף, פצעים שלא הגלידו. אחרים גילו סוכרת בעקבות אשפוז או טראומה.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום