סרטן הערמונית: אין תועלת ל-PSA

(0)
לדרג

כוח הפעולה האמריקאי לרפואה מונעת פרסם טיוטה, לפיה על פי מחקרים אחרונים הבדיקה לא יעילה כבדיקת סקר לאבחון המחלה. איגוד האורולוגים האמריקאי מתנגד

מאת: מערכת zap doctors

אין לבצע בדיקת PSA (בדיקת אנטיגן סגולי של הערמונית), כבדיקת סקר למחלה, כך לפי טיוטת חוות דעת שפרסם לאחרונה כוח הפעולה האמריקאי לרפואה מונעת (USPSTF).

מחוות הדעת הקודמת משנת 2008, עולה כי הראיות הקיימות בספרות המקצועית אינן מספיקות על מנת לשלול ביצוע בדיקת סקר זו בגברים לפני גיל 75 לאבחון סרטן הערמונית. בגברים מבוגרים יותר הומלץ שלא לבצע PSA לאבחון סרטן הערמונית. כעת, שלוש שנים אחרי, ההמלצה גורפת לכל שכבות הגיל.

הסיבה, מסבירים המחברים, היא שני מחקרים איכותיים שבוצעו בארה"ב ובאירופה בשנים האחרונות, מהם עולה כי בשקלול התועלת מול הסיכונים הכרוכים ב-PSA ובהמשך הטיפול שיתכן שייגזר מתוצאת המעבדה, אין הצדקה לביצוע הבדיקה; בלשון ההמלצה, "קיימת רמת ודאות בינונית כי אין תועלת בבדיקת PSA כבדיקת סקר".

יש להדגיש כי לא מדובר במסמך סופי ולמומחים בתחום ניתנת האפשרות להגיש השגות על ההמלצה. בינתיים, פרסם איגוד האורולוגים האמריקאי את התנגדותו לחוו"ד, ואף התריע כי המרכז לרפואה מונעת גורם נזק בהמלצתו.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום