אק"ג עשוי לגלות מחלת לב

(0)
לדרג

סקירה: שינויים באק"ג במאמץ או במנוחה בקרב מטופלים שאין להם תסמינים אחרים קשורים לסיכון מוגבר לאירועי לב וכלי דם. בכל מקרה, מומלץ להיבדק בגיל 40

מאת: מערכת zap doctors

לפי כח הפעולה האמריקאי לרפואה מונעת, בנטרול גורמי סיכון אחרים, שינויים בתוצאות אק"ג יכולים להצביע על סיכון מוגבר לאירועי לב וכלי הדם. כך עולה מסקירת ספרות שפורסמה לאחרונה בכתב העת Annals of Internal Medicine.

במסגרת הסקירה, נבחנו 63 מחקרים שבדקו את הקשר בין שינויים באק"ג במנוחה או במאמץ לאירועי לב וכלי דם בקרב מטופלים שאין להם סימפטומים כלשהם. נמצא כי שינויי אק"ג במנוחה או במאמץ היו קשורים בסיכון מוגבר למחלות.

ל-0.6-2.9% מהנבדקים שעברו בדיקת אק"ג במאמץ הומלץ לבצע אנגיוגרפיה. עם זאת, המחקרים שבוצעו בנושא עד כה היו מוגבלים ולא בדקו את כל ההיבטים של בדיקת אק"ג כבדיקת סקר, ולכן קשה לגזור מהם מסקנה קלינית חד משמעית.

המידענים הרפואיים של univadis מוסיפים כי לפי הקווים המנחים ברפואה מונעת בארץ, שנקבעו על ידי צוות בראשותה של פרופ' חווה טבנקין, מומלץ לעבור את הבדיקה לראשונה בגיל 40. אם הבדיקה לא נעשתה בגיל זה, מומלץ לעשות אותה בהקדם לאחר מכן. מי שעשה את הבדיקה, לא צריך לחזור עליה באופן שגרתי, אלא רק אם מתעורר צורך רפואי בכך. את הבדיקות המאוחרות יותר משווים לבדיקה הראשונה ("בדיקת הבסיס") כדי לעמוד על השינויים שהתחוללו.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום