דליות ברגליים: לייזר או ניתוח?

(0)
לדרג

מחקר: אין הבדל ביעילות העלמת דליות ברגליים באמצעות לייזר או באמצעות ניתוח. עם זאת להסרה בלייזר תוצאות יפות יותר, אך יותר תופעות לוואי

מאת: מערכת zap doctors

הסרת דליות ברגליים באמצעות לייזר לא יעילה יותר מניתוח. כך עולה ממחקר שפורסם בגיליון ספטמבר של כתב העת Archives of dermatology.

במחקר השתתפו 400 מטופלים משני מרכזים רפואיים שונים, והוא נמשך כשנתיים. החוקרים ביקשו לבדוק את מידת העלמת הדליות וחזרתן, ואת מידת הבטיחות של הטיפולים המקובלים להסרת דליות ברגליים. כמו כן נבדקה השפעת הטיפולים על איכות חיי החולים ותופעות הלוואי שסבלו מהן.

תוצאות:

לא נמצא הבדל סטטיסטי משמעותי בין שתי שיטות הטיפול מבחינת שיעור חזרת הדליות; הנימים חסרו ב-16% מהמקרים לאחר טיפול בלייזר לעומת 23% מקרים אחרי ניתוח.

עוד נמצא כי בבדיקת דופלקס ורידים (אולטרא-סאונד), שיעור החזרה של אי-ספיקה ורידית היה גבוה משמעותית לאחר טיפול בלייזר בהשוואה לניתוח. שני סוגי הטיפולים היו הביאו לשיפור דומה באיכות החיים של המטופלים.

חלופת הטיפול בלייזר גררה תופעות לוואי מרובות יותר כמו דיספיגמנטציה, אך היו לה יתרונות כמו זמן החלמה קצר יותר, ותוצאה קוסמטית סופית טובה יותר. לסיכומו של עניין, קבעו החוקרים, לשתי שיטות הטיפול יעילות ובטיחות דומה.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בוורידים, דליות ונימים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום