חצי שנת מאסר לתוקף רופא

(0)
לדרג

ביהמ"ש השלום בירושלים גזר חצי שנת מאסר על אדם שתקף רופא ואחות בבית חולים שערי צדק, משום שכעס על הטיפול שניתן לאביו. בנוסף יפצה את הצוות הרפואי

מאת: מערכת zap doctors

אדם שתקף רופא ואחות בבית חולים שערי צדק נידון היום (ב') לחצי שנת מאסר ולחצי שנה על תנאי בבית משפט השלום בירושלים.

לפי גזר הדין, במאי 2007 הגיע הנאשם שי ליכטמן לבית החולים שערי צדק בשעות הלילה המאוחרות. אביו היה מאושפז במחלקה הפנימית במצב קשה ונזקק להחייאה. הבן לא היה מרוצה מהטיפול והיה נתון בסערת רגשות. לאחר שהפריע לרופא, ד"ר ברנדו מלמוד, לבצע את הטיפול התנפל עליו ותקף אותו וגם את האחות שרית זילברברג, שנחלצה לעזרתו.

ליכטמן השכיב את הרופא על הרצפה והחל לבעוט בגופו בעיטות רבות תוך שהרופא מקופל ומנסה להגן על פניו. הרופא זעק לעזרה אך הנאשם המשיך לחבוט בו במצח, בגב ובידיים, באגרופו וברגלו.

האחות שמעה את הצעקות והגיעה למקום בריצה, אך הנאשם דחף גם אותה לרצפה והמשיך להכות את המתלונן עד שאחרים הצליחחו להפסיק אותו. כתוצאה מהתקיפה נשארו לרופא סימני מכות במצח ומתחת לעין וכן שריטות בידיים ובגב. לפי הכתוב, הרופא היה בהלם ולא תיפקד באופן תקין מספר ימים, סבל מכאבים חזקים ותחושת השפלה ואף נזקק לטיפול נפשי. המתלוננת סבלה מנפיחות בשורש כף ידה.

עורך דינה של האחות ציין בדיון כי עבירת תקיפת רופאים קיבלה התייחסות מיוחדת בחוק, תוך שהמחוקק השאיר על כנו את העונש - 5 שנות מאסר. לדבריו לא ייתכן שרופאים יצטרכו לטפל בחולים בחשש שימצאו עצמם מותקפים כתוצאה מהטיפול שהם נותנים.

מנגד הדגיש בא כוחו של הנאשם כי מדובר באירוע שהתרחש לפני זמן רב, ושאינו מייצג את דרכו של ליכטמן. האירוע כולו הסביר, התרחש כתוצאה מדאגה של הנאשם לאביו, שמצבו הידרדר עד למותו הפתאומי. לדבריו, הנאשם הוא בן יחיד, ואביו היה כל עולמו ואובדנו הוא כבר בבחינת עונש. ליכטמן, הסביר, היה שרוי בסערה נפשית ופעל מתוך חוסר שיקול דעת. לאחר האירוע הוגבלה כניסתו של הנאשם לבית החולים והותר לו להיכנס רק בלוויית בני משפחה רחוקים. מדובר, לדבריו, בהשפלה כשלעצמה. עוד צוין כי לנאשם אין עבר פלילי או תיקים פתוחים. הנאשם אמר כי אלימות איננה דרכו וכי הוא מצר על האירוע החד פעמי.

השופטת: אין להשלים עם "הטיפול" הניתן רופא"

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן קבעה כי אין ספק בכך שהמעשים אינם מאפיינים את התנהגותו של הנאשם ובוצעו על רקע מצוקה שבה היה שרוי על רקע מצבו הקשה של אביו. "אולם", ציינה, "פגיעה ברופאים בבתי חולים נעשית בדרך כלל בנסיבות דומות, כשמדובר בחולה או בבני משפחה שאינם מרוצים מהטיפול שמקבל החולה, כשמדובר באנשים הנמצאים במצוקה נפשית ובמצב של חוסר אונים, תוך תלות ברופא המטפל בחולה. עם זאת, אין להשלים עם 'הטיפול' הניתן לאותו רופא על ידי המשפחה הבלתי מרוצה". בית המשפט דן את ליכטמן למאסר של חצי שנה, מאסר על תנאי של חצי שנה, וכן תשלום פיצויים לרופא בסך 7,500 שקל, ו-1,000 שקל לאחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום