לימודי רפואה בחטיבה

(0)
לדרג

מכשירים את דור העתיד של הרופאים ברמב"ם. סטודנטים לרפואה ילמדו תלמידי בית ספר קורס ברפואה הכולל החייאה ורפואת חירום, תרומת איברים ועוד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בין לימודי המתמטיקה, הספרות והתנ"ך תלמידי חטיבת הביניים ב"עירוני א'" ותלמידי ביה"ס היסודי "עלייה", שבחיפה יוכלו ללמוד השנה גם קורס בלימודי רפואה. הקורס נערך זו השנה השלישית, בחסות הקריה הרפואית רמב"ם ומועבר השנה גם על ידי סטודנטים לרפואה.

לעומת שני המחזורים הקודמים, בהם נפגשו תלמידי חטה"ב עם רופאים, אחיות ומומחים נוספים במחלקות ביה"ח השונות, השנה הוחלט להעמיק את אופן הלימוד במסגרת הקורסים ולהיעזר בסטודנטים, פעילות שתזכה את הרופאים לעתיד בנקודות אקדמיות.

במהלך המפגשים הלימודיים ישתתפו התלמידים בסדנאות מעשיות, סיורים לימודיים במחלקות השונות והרצאות. המפגשים יתמקדו במספר מסלולים רפואיים, ביניהם: רפואה דחופה ושעת חירום, לב וכלי דם, תרומות איברים, החייאה בסיסית, אתיקה ועוד. מטרת הפרויקט היא להעניק לבני הנוער הבנה במושגי יסוד ברפואה, הצצה לאחורי הקלעים של המקצוע ומתן כלים להצלת חיים אותם יוכלו ליישם בכל עת, דוגמת מיומנויות החייאה. הפרויקט מתקיים בשת"פ עם אגף החינוך בעיריית חיפה ועם משרד החינוך.

"אנו רואים ברמב"ם גורם בעל תפקיד מרכזי וחשוב בקידום הבריאות בקהילה", אומר קובי מוסקוביץ', האחראי על הפרויקט מטעם רמב"ם, "ביה"ח לקח על עצמו להגביר מודעות וידע בריאותי ורפואי בקרב התלמידים ולהעניק להם ידע חשוב, שבסופו של דבר, אנו מאמינים שיחזור אלינו.

בוגרי המחזורים הקודמים למדו להכיר מקרוב את מערכת הבריאות, לבצע מיומנויות חשובות ומצילות חיים וקיבלו כלים לניהול אורך חיים בריא. בנוסף, ראינו לנכון לשלב את הסטודנטים ולהפגיש בין אלו שעושים את צעדיהם הראשונים לעבר הרפואה, עם אלו שאולי יהיו דור העתיד של הרפואה בישראל".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום