השמנה בהריון: סיכון לאסתמה בילד

(0)
לדרג

מחקר שוודי מצא כי לילדים לאמהות שהיו בעודף משקל גדול בהריון סיכון של 60% לפתח אסתמה. בעלות עודף משקל קל מסכנות את התינוק ב-18%

מאת: ד"ר עמית עקירוב

גם בהריון, חשוב לשמור על משקל תקין. השמנה בנשים הרות היא גורם סיכון להתפתחות אסטמה בילדים, בהשוואה לסיכון לאסטמה בקרב ילדים לאמהות בעלות משקל תקין. כך עולה ממחקר חדש שנערך בשוודיה.

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology, השתתפו למעלה מ-129,000 תושבות שטוקהולם לצד 189,000 ילדיהן. מהתוצאות עולה כי אצל ילדים לאמהות שסבלו מהשמנת יתר חמורה, או היו בעלות ערכי BMI (מסת גוף) של 35 ומעלה, נרשמה עלייה של 60% בסיכון להתפתחות אסטמה עד גיל 8-10 שנים.

החוקרים זיהו עלייה ברורה בסיכון לאסטמה בילדות, נטילת טיפול תרופתי ואשפוזים עם עלייה במידת עודף משקל באמהות בשלב מוקדם במהלך הריונן.

בקרב אמהות עם עודף משקל תועדה עלייה של 40% בסיכון לילד חולה אסטמה , בהשוואה לאמהות בעלות משקל תקין. בקרב אלו עם עודף משקל קל נרשמה עלייה של 18% בסיכוי לילד חולה אסטמה.

החוקרים ציינו כי השמנת יתר אצל אמהות מעלה את הסיכון של הילדים להשמנה, המשפיעה על מערכת החיסון של היילוד ועל נטייתו להתפתחות מחלות אלרגיות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תזונה בהריון
פורום אלרגיה ואסטמה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום