'שבועיים למו"מ בין הרופאים לאוצר'

(0)
לדרג

כך החליט שופט בג"צ חנן מלצר והוסיף כי המו"מ יתנהל תוך מעורבות רה"מ וסגן שר הבריאות. בתום התקופה, מתמחה שירצה להתפטר ללא דרישות יורשה לעשות כן

מאת: מערכת zap doctors

שופט בג"ץ חנן מלצר החליט היום (ה') אחה"צ להקציב למתמחים ולאוצר שבועיים למו"מ. עד לתאריך 10.11 הצדדים אמורים למסור לבית המשפט הודעות מעודכנות בדבר ההידברות ותוצאותיה. הליך ההידברות ילווה על ידי פרקליטות המדינה.

בנוסף, אמר השופט מלצר כי על הפרקליטות להביא את החלטות והנחיות בג"ץ בפני ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו ובפני סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, על מנת שינחו את צוות המו"מ מטעמם.

השופט מלצר לא נתן צו אבל ציין כי בתום תקופת המו"מ "מתמחה שירצה להתפטר אישית ובאופן אמיתי מעבודתו בבית החולים זאת ללא שוב (בתקופה הנראית לעין) וללא התניה כלשהי היחס לתנאי עבודה (כולל שכר) או שיפורם - יורשה לעשות כן"

חוסר אמון בין הצדדים

מהצהרות הפומביות שנמסרו בימים האחרונים מצד שני הצדדים עולה כי הצלחת ההידברות ביניהם תהיה בגדר נס.

כזכור ביום רביעי המתמחים קיבלו את הצעת שופט בג"ץ, חנן מלצר לשוב לשולחן המו"מ עם האוצר, ללא תנאים מוקדמים. באותה נשימה הם הציעו למנות מגשר שיעזור לצדדים להתגבר על אי האמון השורר ביניהם.

המדינה השיבה על כך כי ההידברות עם המתמחים תימשך, אך אל להם לבנות על פריצת ההסכם הקיים. לפי משרד האוצר אין צורך במגשר, אולם האפשרות תישקל בעתיד לאור ההתפתחויות במו"מ. באוצר מסבירים כי הם מוכנים לדיון יצירתי, אולם לא יכולים לפתוח את ההסכם. זאת בכדי לא לתת פתח לארגונים אחרים לבקש פתיחת הסכמים קיבוציים.

תגובת המתמחים העותרים לא איחרה לבוא ועיקרה שאין להם אמון באוצר. לדבריהם, "הודעת פקידי האוצר מוכיחה מדוע לא נותרה לעותרים המתמחים כל ברירה אלא להתפטר ומדוע הפסקת המו"מ מלכתחילה לא הייתה קשורה להגשת העתירה, אלא לאטימותו של הממונה על השכר באוצר אילן לוין ופקידיו המנהלים מו"מ למראית עין בלבד".

כעת, נותר להמתין האם הצדדים יצליחו למצות את השבועיים שבית המשפט פסק להם להידברות שתוביל לפתרון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום