"הלבלב המלאכותי" עולה שלב

(0)
לדרג

לראשונה, ניסוי "הלבלב המלאכותי" נערך מחוץ לכתלי בית החולים. אם יצליח, הלבלב יקל מאוד על חייהם של מיליוני חולי סוכרת נעורים ומזריקי אינסולין

מאת: מערכת zap doctors

התקדמות בניסוי "הלבלב המלאכותי". לראשונה, בית חולים שניידר לילדים קיים ניסוי בפרוייקט "הלבלב המלאכותי", מחוץ לכתלי המוסד. "הלבלב", מכשיר אוטומטי להזרקת אינסולין, שנועד לתת פתרון ממשי לחולי סוכרת נעורים וחולי סוכרת מסוג 2 שמזריקים אינסולין.

הניסוי התקיים לאחרונה במסגרת מחנה לילדים חולי סוכרת בקיבוץ מעלה החמישה. בניסוי השתתפו 18 ילדים ובני נוער בגילאי 12-15. בלילה הראשון במחנה חוברו 9 ילדים למערכת הפרויקט ובכך נמנעו מעיסוק באיזון רמות הסוכר בשעות הלילה. בלילה השני חוברו 8 ילדים נוספים למערכת הפרויקט. בשני הלילות שהו צוות המהנדסים ואנשי הצוות הרפואי בחדר בקרה שהוקם במלון, ומשם שלטו בניסוי ועקבו אחר רמות האיזון של הילדים.

בישראל חיים כ-5,000 ילדים ובני נוער החולים בסוכרת נעורים. מחלת הסוכרת דורשת ניטור תזונה מתמיד של רמת הסוכר בדם ומחייבת את החולים להזריק לגופם אינסולין במשך כל שעות היממה, כדי לפצות על תפקוד לבלב לקוי.

צוות המכון לטכנולוגיות בסוכרת במרכז שניידר מפתח בשנים האחרונות את "הלבלב המלאכותי", המורכב מחיישן שמוחדר לרקמה התת-עורית ומנטר את רמת הסוכר, ומשאבה שמשחררת אינסולין. החיישן והמשאבה מחוברים למחשב המעבד את המידע ומגדיר את כמות האינסולין שיש לשחרר לגוף, על מנת לשמור את רמות הסוכר של החולה מאוזנות בתחום הנורמה. הפיתוח "סוגר את הלולאה" בין החיישן למשאבה ומשחרר את המטופל מהטרחה היומיומית של הטיפול בסוכרת.

לדברי פרופ' משה פיליפ, מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים: "פרויקט הלבלב המלאכותי יאפשר לחולי הסוכרת להשתחרר מעיסוק תמידי במדידת רמות הסוכר והזרקות האינסולין וישמור עליהם מאוזנים לאורך זמן, דבר המצמצם משמעותית את הסיכון לסיבוכי סוכרת".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אינסולין - דרכי טיפול
פורום סוכרת נעורים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום