יין לבן משמח לב וריאה

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא קשר בין שתיית יין לשיפור בתפקוד הריאות. ייתכן גם כי היין הלבן הוא אמצעי לנטרול מולקולות שמקורן בעשן סיגריות

מאת: מערכת zap doctors

אין זו הפעם הראשונה שבה מצביעים המדענים על התועלת שביין; כעת קובע מחקר חדש כי יש קשר בין שתיית יין לבן לשיפור תפקוד הריאות.

במסגרת המחקר, שפורסם בכתב העת European Respiratory Journal Express, בחנו חוקרים הולנדים את ההשפעות יין אדום, יין לבן וחומר המצוי בענבים - רזברטרול, על תפקוד הריאות בקרב למעלה מ-3,000 משתתפים.

לדברי החוקרים, ידוע כי רזברטרול הוא חומר נוגד חמצון רב עוצמה, שמעודד פעילות גנטית בעלת תכונות אנטי דלקתיות. הם מוסיפים כי רזברטרול הוצע כאפשרות טיפול למצבים שונים, מאסתמה ועד גידולים ממאירים, אך יעילותו עדיין לא הוכחה במחקרים גדולים.

מתוצאות המחקר עולה כי צריכת רזברטרול וצריכת יין לבן לוו בשיפור מדדי התפקוד הנשימתי, כאשר ליין אדום לא הייתה השפעה על תפקוד הריאות. עוד מדגישים החוקרים כי צריכת יין לבן בלבד, ולא צריכת רזברטרול, לוותה בשיפור בתפקיד הריאות רק בקרב מעשנים כבדים.

מהתוצאות עולה האפשרות כי יין לבן הוא אמצעי יעיל לנטרול מולקולות שמקורן בעשן סיגריות, המעלות את הנטל החמצוני או הדלקתי בריאות, ולכן נמצא הקשר בין צריכת יין לבן ובין תפקוד ריאתי במעשנים, בהשוואה ללא מעשנים.

המסקנה של החוקרים הייתה כי צריכת יין לבן, ולא יין אדום, מלווה בסיכון מופחת לחסימת דרכי האוויר ותפקוד ריאתי טוב יותר. לממצאים אלו חשיבות רבה, מאחר שירידה בתפקוד הריאתי הינה סמן לתמותה על-רקע מחלות לב וכלי דם.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי

פורום תזונה טבעית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום