מה יכול להגן מסרטן צוואר הרחם?

(0)
לדרג

אמצעי ההגנה בטוח משחשבתם - במחקר חדש נמצא כי בקרב נשים המשתמשות בהתקן תוך רחמי נרשמה ירידה של 45% בסיכון לסרטן צוואר הרחם

מאת: מערכת zap doctors

נשים המשתמשות בהתקן תוך רחמי יכולות להירגע - מתברר שהסיכון שלהן לחלות בסרטן צוואר הרחם נמוך בהשוואה לנשים שמעולם לא השתמשו באמצעי זה.

במחקר שפורסם לאחרונה במגזין The Lancet Oncology, נמצא כי בקרב המשתמשות בהתקן נרשמה ירידה של 45% בסיכון לסרטן צוואר הרחם, בהשוואה לאלו שמעולם לא השתמשו בהתקן.

מדובר במחקר אירופי מקיף בשבו נאספו נתונים על קרוב ל-20,000 נשים. החוקרים התבססו על נתונים מעשרה מחקרי סרטן צוואר הרחם משמונה מדינות ועל נתונים מ-16 סקרי HPV (נגיף הפפילומה המוכר כגורם סיכון לסרטן צוואר הרחם) ב-14 מדינות.

החידוש במחקר הנוכחי הוא בכך שבמחקרים קודמים נמצא כי התקן תוך-רחמי מפחית את הסיכון לסרטן רירית הרחם, אך לראשונה התגלתה השפעת השימוש בהתקן על הסיכון לסרטן צוואר הרחם.

עוד נמצא כי התקן תוך-רחמי לא הגן על נשים מפני זיהום בנגיף HPV, אך סיפק הגנה מפני התפתחות סרטן צוואר הרחם. לדברי החוקרים, התקן תוך רחמי אינו משפיע על שכיחות זיהומי HPV, אך עשוי להשפיע על הסיכון להתקדמות הזיהום לגידולים ממאירים בצוואר הרחם.

החוקרים מודים כי לא ברור עדיין מה גורם להגנה שמעניק ההתקן, ומציעים מספר הסברים לתופעה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואת נשים
פורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום