הגלישה בפייסבוק מסוכנת לבריאות

(0)
לדרג

חוקרים אמריקאיים מצאו קשר בין גלישה של בני נוער ברשתות חברתיות, דוגמת פייסבוק ו-Myspace, לבין עלייה בשכיחות העישון, שתיית אלכוהול ושימוש בסמים

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות סקר ארצי בארה"ב עולה כי יש קשר בין גלישה ברשתות חברתיות לבין עלייה בשכיחות עישון, שתיית אלכוהול ושימוש בסמים בקרב בני נוער.

הסקירה כללה כ-1,000 בני נוער וקצת יותר מ-500 הוריהם. ביום ממוצע, 70% מבני הנוער בגילאי 12-17 שנים (17 מיליון בני נוער) מבלים בין דקה לשעות באתרים דוגמת Facebook, Myspace ורשתות חברתיות אחרות - כך לפי Center on Addiction and Substance Abuse באוניברסיטת קולומביה.

בקרב בני נוער הנוהגים לגלוש ברשתות חברתיות תועדה עלייה של פי חמישה בשכיחות העישון, עלייה של פי שלושה בשתיית אלכוהול ועלייה של פי שניים בשימוש במריחואנה, בהשוואה לבני נוער שלא גלשו כלל באתרי רשתות חברתיות.

מהתוצאות עולה כי מחצית מבני הנוער שגלשו לרשת חברתית במהלך יום נתון ראו תמונות של ילדים שיכורים, מעולפים או מסוממים.

בקרב בני נוער שנחשפו לתמונות אלה נרשמה עלייה של פי ארבעה בסיכויים להשיג מריחואנה, עלייה של פי שלושה בסיכוי להשגת תרופות המחייבות מרשם רופא, ללא מרשם רופא, ועלייה של פי שניים בסיכון להשגת אלכוהול. בקרב בני נוער אלה נרשמה עלייה של פי שניים בהערכה כי ינסו להשתמש בסמים בעתיד, וסיכוי הרבה יותר גבוה לחברים המשתמשים בסמים לא חוקיים.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום