תזונה בהריון לא משפיעה על הלב

(0)
לדרג

על פי מחקר חדש, תוספת קלוריות וחלבונים לנשים הרות אינה מספקת הגנה לילדיהן כנגד גורמי סיכון למחלות לב, לאחר שהם מגיעים לגיל ההתבגרות

מאת: מערכת zap doctors

בעידן הנוכחי, תזונה והרגלי תזונה נכונים זוכים לחשיפה רבה; עדות לכך ניתן למצוא הן במחקרים הרבים המתפרסמים בספרות הרפואית והן בפופולאריות ההולכת וגדלה של פניות לייעוץ דיאטניות או תוכניות תזונה כאלה ואחרות. אין ספק כי מגפת ההשמנה העולמית הובילה לתשומת הלב הציבורית, כמו גם העדויות הרבות שיש להשפעות התזונה על מחלות שונות.

מתוצאות מחקר חדש שנערך באפריקה (ופורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition) עולה כי מתן תוספת קלוריות וחלבונים לנשים הרות, אינה מספקת הגנה לילדיהן כנגד גורמי סיכון למחלות לב, כאשר אלה מגיעים לגיל ההתבגרות.

לפי ההשערה הרווחת, ילדים הנולדים לאימהות עם תזונה לקויה מועדים למשקל לידה נמוך ותת-משקל, ולהשלכות בריאותיות ארוכות טווח, כולל סיכון למחלות לב.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעה של גורמי סיכון מוקדמים לסוכרת ומחלות לב ב-1,300 ילדים בגילאי 11-17 שנים. מחצית מהילדים נולדו לאימהות שנטלו תוספי תזונה המקבילים לכ-1,000 קלוריות ליום, החל מהשבוע ה-20 להריון; המחצית השנייה שימשה כקבוצת ביקורת.

לאחר ניתוח מעמיק של הנתונים, החוקרים לא מצאו הבדלים ברורים בין שתי קבוצות המתבגרים במדדי מסת הגוף, הכולסטרול, לחץ הדם ורמות הסוכר והאינסולין. לפיכך, מסקנתם הייתה כי תוספי התזונה שניתנו במסגרת המחקר, לא השפיעו על הסיכון למחלות לב וכלי דם.

עם זאת, החוקרים מצפים למחקרים רבים נוספים בקרב אוכלוסיות עניות, להערכה נרחבת יותר של ההשפעה של תוספי תזונה. הם סבורים כי אין ספק שכך ניתן יהיה לזהות התערבויות בעלות השפעות משמעותיות.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - ילדים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום