'אי השוויון בבריאות מתחיל בילדות'

(0)
לדרג

אחיות בית ספר וטיפות חלב מצטרפות למחאה החברתית וקוראות לביטול הפרטת שירותי בריאות התלמיד. לטענתן, מאז ההפרטה עשרות אחוזים מהתלמידים לא חוסנו

מאת: מערכת zap doctors

אחיות בתי הספר וטיפות החלב מצטרפות למחאה החברתית שתתקיים הערב (ה') בבית ההסתדרות בתל אביב בדרישה להשיב את שירותי בריאות התלמיד, שהופרטו לפני כארבע שנים, לידי המדינה.

יו"ר חטיבת אחיות בריאות הציבור, מוריה אשכנזי, אמרה: "על משרד האוצר להתעורר, להסיק את המסקנות ולהבין שההפרטה גרמה לכך שאי השוויון בבריאות מתחיל כבר בילדות".

נתונים מראים שמאז הפרטת שירותי בריאות התלמיד, עשרות אחוזים מבין התלמידים לא חוסנו ולא עברו בדיקות חיוניות. אשכנזי מבהירה: "ילדים המגיעים משכבות אוכלוסייה שבהן אין את היכולת והמודעות הדרושות כדי להשלים את החסר, בריאותם נפגעת, והזדמנות חד פעמית להקנות הרגלי בריאות - מוחמצת. כל הגורמים המקצועיים, כולל מבקר המדינה והוועדה המיוחדת שהקים משרד הבריאות, קבעו חד משמעית כי יש לבטל את ההפרטה לטובת בריאותם של ילדינו, המגיעה לכל אחד מהם באופן שווה.

"הילדים שלנו אינם סחורה העוברת לסוחר. אנו דורשות צדק חברתי עם הילדים בפריפריה, בשכונות המצוקה ובכל השכבות הסוציו-אקונומיות. בריאות הילדים חייבת לחזור לידי המדינה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום