"לא אפסיק את שביתת הרעב"

(0)
לדרג

יו"ר הר"י, ד"ר אידלמן, נחוש להמשיך בצעד החריג שנקט. ח"כ אלדר: "אמרתי לרה"מ: 'הדבר האחרון שאתה צריך זה שאידלמן יתמוטט או חלילה ימות. אתה תהיה גמור"

מאת: מערכת zap doctors

בחלוף 136 ימים לעיצומי הרופאים ובשבוע האחרון למושב הקיץ של הכנסת, קיימה היום (ג') שדולת הבריאות כינוס חירום בשיתוף ההסתדרות הרפואית. בכינוס דנו חברי כנסת מכל הסיעות עם נציגי ההסתדרות הרפואית וגורמים המעורבים במאבק בהשלכות שביתת הרופאים המתמשכת.

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, הגיע לדיון לאחר פגישה עם נציגי האוצר והתקבל במחיאות כפיים סוערות. ד"ר אידלמן אמר: "מה שחוויתי במו"מ מחזק אותי להגיד לא לאלפי האנשים אשר פונים אליי ומבקשים ממני לחדול משביתת הרעב. אנו תקועים במו"מ. לצערנו לא נפלה החלטה להשקיע בבריאות. אני לא עושה את זה למען האנשים המנהלים את המו"מ, בעיני, אין מטרה נעלה יותר מבריאות תושבי ישראל.

"אני נחוש בדעתי להמשיך, ורואה איך כל יום שחולף יש קריסה מואצת של מערכת הבריאות. בקרוב נמצא את עצמנו במצב שלא נוכל לתת טיפול רפואי".

ח"כ רחל אדטו שאלה :"איפה ראש הממשלה? רק לו יש את היכולת להורות על העברת כספים. המאבק על הסכום הוא שם המשחק כרגע".

יו"ר הלשכה לאתיקה של הר"י, פרופ' אבינועם רכס, פנה לחברי הכנסת: "אנחנו צריכים לעשות בעזרתכם תיקון גדול ברפואה הציבורית בארץ. יש לנו גיבוי גדול מהציבור, זה מאבק נכון וראוי".

ח"כ אריה אלדד סיפר כי ביקר את ד"ר אידלמן באוהל וכשחזר למליאה שוחח עם ראש הממשלה: "אמרתי לו: 'הדבר האחרון שאתה צריך זה שאידלמן יתמוטט או חלילה ימות. אתה תהיה גמור. מה שקורה במחאת האוהלים זה משחק ילדים לעומת מה שיקרה. אתה לא יכול להרשות את זה לעצמך'. ראיתי שראש הממשלה מבין. הוא אפילו שאל מתי הדיון בבג"ץ, כדי לתכנן את צעדיו. אחרי חצי שעה ניגש אלי נציג האוצר ושאל: 'מה אמרת לנתניהו?'. סיפרתי לו והוא ענה כי לפי מה שידוע להם לא מתים אחרי שבוע".

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, סיכם: "לדעתי, אין מניעה שראש הממשלה וד"ר אידלמן יפגשו. אני מנסה לקדם את זה. אני קורא לראש הממשלה להיפגש איתך על מנת לתת אור ירוק לכל הבעיות אשר זקוקות לפתרון".

בשבוע האחרון מתקבל הרושם כי הצעדים שנקטו הר"י בשילוב רוח המחאה שפקדה את הארץ נותנת את אותותיה. נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש בתחילת השבוע עם ד"ר ליאוניד אידלמן וראשי המאבק והביע הערכה לפועלם.

בתוך כך, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרדו פרופ' רוני גמזו נפגשו אתמול (ב') עם מנהלי בתי החולים הכלליים בישראל, כדי לדון בשביתת הרופאים והשלכותיה.

מטרת הפגישה היתה לשמוע ממנהלי בתי החולים כיצד הם מתמודדים עם המציאות המורכבת, ומהן הדרכים האחראיות לפיתרון המשבר.

סגן שר הבריאות שיבח את מנהלי בתי החולים על המאמץ הרב שהם משקיעים בהפחתת הפגיעה בחולים, ועל ניסיונם להגיע להסדר כולל ולסיום השביתה. "מתוך אחריות למערכת הבריאות, אעשה כל מאמץ להביא לפשרה ולהסדרת הסכסוך, ואני מאמין שאצליח בכך כבר בימים הקרובים", אמר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום