הגלולה המצלמת

(0)
לדרג

אנדוסקופיה של צינור העיכול ללא אנדוסקופ

מאת: אנדוסקופיה של צינור העיכול ללא אנדוסקופ

רופאים וחולים מישראל, מדינות האיחוד האירופי ואוסטרליה יכולים מעתה להשתמש בטכנולוגיה רפואית חדשה, המאפשרת לראות את המעי הדק של החולה לכל אורכו באמצעות מצלמה זעירה הנמצאת בתוך כמוסה הנבלעת בקלות.

חברת גיוון אימג'ינג הישראלית, יצרנית מערכת האבחון, הודיעה כי קיבלה אישור משרד הבריאות לשווק את המערכת בישראל וכן אישורים לשיווק גם במדינות האיחוד האירופי ובאוסטרליה.

המערכת של גיוון אימג'ינג כוללת:
* כמוסת ווידאו ( (M2A®, המכילה מצלמת וידאו צבעונית זעירה ומשדר, העוברת בדרכי העיכול ומופרשת באופן טבעי מהגוף.
* חגורה מצוידת במקלט אלחוטי הקולט את המידע המשודר ע"י הכמוסה. החגורה מאפשרת לנבדק החוגר אותה לבצע את הבדיקה תוך כדי המשך סדר יומו הרגיל.
* תחנת עבודה RAPID® (Reporting and Processing of Images and Data) הכוללת תכנת מחשב מתקדמת וייחודית שפותחה ע"י גיוון אימג'ינג לעיבוד הנתונים ולתיעודם בסרט וידיאו של המעי הדק יחד עם אינפורמציה רלבנטית נוספת על מערכת העיכול.
תחנת העבודה מאפשרת לרופאים לצפות בסרט הווידאו, לערוך אותו, לשמור אותו ותמונות רלבנטיות מתוכו ולשלוח אותם בדואר אלקטרוני.

"כמוסת הווידאו היא טכנולוגיה מהפכנית ואחד האירועים המדהימים שקרו בתחום האבחוני של מחלות במערכת העיכול בשנים האחרונות", אמר פרופ' איתן סקפה, מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי אסף הרופא. "מדובר באנדוסקופיה של צינור העיכול ללא אנדוסקופ. היתה לי הזכות להיות בין הראשונים בעולם לבדוק חולים בעזרת הכמוסה ולטפל בהם בעקבות האבחנה שהתקבלה. אנו מסוגלים לאבחן הפרעות במעי הדק בצורה יעילה הרבה יותר וזה יאפשר לנו לטפל בחולים רבים הסובלים ממחלות בדרכי העיכול, אשר לא היתה כל

דרך לאבחנם ולטפל בהם קודם לכן. אין כאבים, אין סיבוכים, ממש "גן עדן" לנבדקים". פרופ' סקפה סיים את הניסויים הקליניים וכעת מבצע את הבדיקות במרפאתו.

גיוון אימג'ינג בע"מ הוקמה ב 1998 ע"י אר.די. סי ( (חברת בת של קבוצת השקעות דיסקונט ורפא"ל) על מנת לפתח, לייצר ולשווק טכנולוגיה חדשנית לאבחון מערכת העיכול. מעבדות המחקר והפיתוח ומפעל הייצור של החברה נמצאים ביוקנעם. החברה מעסיקה כ 80 עובדים בישראל. המרכז האירופי של החברה נמצא בהמבורג, גרמניה, והמרכז בצפון אמריקה - באטלנטה, ג'ורג'יה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום