סרטן - cancer

(0)
לדרג

קבוצת מחלות שמתאפיינת בהתרבות בלתי תקינה של תאים. תאים סרטניים (ממאירים) הם בדרך כלל מנוונים, ומסוגלים רק לשכפל את עצמם (התהוות גידול). תאים ממאירים נוטים להתפשט מנקודת המוצא שלהם באמצעות מעבר בזרם הדם או במערכת הלימפה (ראו גרורה). הסרטן גורם למותם של כשישה מיליון איש בשנה ברחבי העולם.

קיימים למעלה ממאה סוגי סרטן. אחדים מהם, כמו סרטן הריאות או המעיים, נפוצים; אחרים נדירים. הגורמים האפשריים עדיין אינם מוסברים. עם הגורמים מעוררי הסרטן (קרצינוגנים) ניתן למנות כימיקלים כמו אלה הקיימים בעשן סיגריות, צורות עשן אחרות, אבק אזבסט, אדי מפלט של מכוניות ועוד כימיקלים תעשייתיים רבים. נגיפים אחדים עלולים גם הם לעורר את הגדילה הסרטנית של התאים, כמו גם קרני רנטגן וחשיפה לצורות אחרות של קרינה מייננת. בסוגי סרטן אחדים יש חשיבות לגורמים תזונתיים; למשל, חוסר סיבים בתזונה עלול להפוך אנשים לפגיעים לסרטן המעיים, ותזונה עשירה בשומנים מן החי ודלה בירקות ופירות טריים מגבירה את הסיכון ללקות בסרטן השד. דחק פסיכולוגי עלול להגביר את הסיכון לסרטן.

הסרטן אינו חשוך מרפא בשום אופן, במיוחד במקרה של גידולים מסוימים כגון מחלת הודג'קין, לוקמיה (סרטן הדם) חריפה וסרטן האשכים. ההבראה מושגת לעתים באמצעות טיפולים מיוחדים, כגון ניתוח, כימותרפיה והקרנות, או שילוב של כל השלושה. תוכניות לבריאות הציבור עוסקות במניעה ובגילוי מוקדם של הסרטן.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול סרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום