צריכת דגים בריאה ללב

(0)
לדרג

מחקר חדש: נשים בגיל המעבר, שצורכות חמש מנות דגים אפויים או צלויים בשבוע, נמצאות בסיכון נמוך ב-30% לאי ספיקת לב. זאת בהשוואה לנשים שלא אוכלות דגים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש, המבוסס על עשר שנות מעקב אחר למעלה מ-84 אלף נשים לאחר מנופאוזה, עולה כי צריכת דגים אפויים או צלויים עשויה למנוע אי ספיקת לב בנשים מבוגרות, בעוד שצריכת דגים מטוגנים מעלה את הסיכון למחלה זו.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על שאלוני תזונה לנשים, שחולקו לחמש קטגוריות בנושא צריכת דגים אפויים או צלויים (מפעם בחודש או פחות מכך, ועד חמש פעמים בשבוע ומעלה) ושלוש קטגורית בנושא צריכת דגים מטוגנים (מפעם בחודש או פחות מכך, ועד פעם בשבוע ומעלה).

החוקרים מדווחים כי בהשוואה לנשים שצרכו לעיתים רחוקות דגים אפויים או צלויים, אלה שצרכו חמש מנות ומעלה בשבוע היו בסיכון נמוך ב-30% להתפתחות אי ספיקת לב. מנגד, נשים שאכלו מנה אחת בשבוע של דגים מטוגנים היו בסיכון מוגבר בכ-50% להיארעות אי ספיקת לב, בהשוואה לאלה שאכלו לעיתים רחוקות דגים מטוגנים.

בנוסף, החוקרים מצאו כי עיקר הירידה בסיכון לאי ספיקת לב עם צריכה תדירה של דגים אפויים או צלויים נבעה מאכילת דגים כהים (סלמון, מקרל) בניגוד לדגים לבנים או טונה. צריכת דגים ניבאה גם את הסיכון לאי ספיקת לב בעתיד, ללא תלות באוטם לבבי.

נשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של דגים אפויים או צלויים נטו להיות צעירות יותר ובכושר גופני טוב יותר; נשים אלה הקפידו גם על דיאטה בריאה יותר. נשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של דגים מטוגנים היו בסבירות גבוהה יותר מעשנות, עם ערכי BMI גבוהים יותר, כמו גם יתר לחץ דם סיסטולי, סוכרת, פרפור פרוזדורים ומחלת לב כלילית.

החוקרים מסכמים כי לדגים אפויים או צלויים יש יתרונות בריאותיים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום