'אין לבטל בדיקות שמיעה לתינוקות'

(0)
לדרג

ועדת הבריאות של הכנסת קראה למשרד הבריאות להחזיר את בדיקות סינון השמיעה לתינוקות. משרד הבריאות: הבדיקה אינה יעילה ומעמיסה על המערכת

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה אתמול (ג') דיון מיוחד בעקבות החלטת משרד הבריאות לבטל את בדיקות סינון השמיעה לתינוקות בגילאי 7-9 חודשים.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ אילן גילאון, אמר בדיון: "אני תוהה מדוע התקבלה החלטה שכזאת. ברור שהעלות הכספית אינה משמעותית, וחשיבות איתור הפרעות בשמיעה בגיל מוקדם חשובה לאין ערוך".

ד'"ר מרדכי הימלפרב, מההסתדרות הרפואית הדגיש בישיבה את חשיבות בדיקות השמיעה לילדים עד גיל שנה: "כמעט שליש מהילדים שהתברר בדיעבד כי הם בעלי חירשות עמוקה עברו בהצלחה את הבדיקה לאחר לידתם".

לעומת זאת, ד"ר ליזה רובין, מנהלת המחלקה לאם ולילד במשרד הבריאות, הסבירה מדוע הוחלט לבטל את הבדיקה: "החל מינואר 2010, משרד הבריאות הורה על קיום בדיקת שמיעה ליילודים, טרם שחרורם מבית החולים. עם זאת, החלטנו לבטל את הבדיקה לגילאי 7-9 חודשים, כי מצאנו שאינה יעילה ורק מעמיסה על המערכת. עובדה שהיא לא קיימת באף מדינה אחרת בעולם. גם אם היו לי משאבים בלתי מוגבלים, לא הייתי מבצעת את הבדיקה הזאת".

ח"כ גילאון סיכם את הדיון: "מדינת ישראל היא לא עסק כלכלי. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות קוראת להשיב על כנן את הבדיקות לתינוקות בגילאי 7-9 חודשים".

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום