פתיח לפורום היפנוזה פסיכולוגית ועצמית

(0)
לדרג

היפנוזה היא כלי טיפולי המוכח, קלינית ומחקרית, כיעיל ביותר לטיפול במגוון בעיות פסיכולוגיות ורפואיות. ואמנם, ההיפנוזה שהינה תהליך טבעי ביסודה, מאופיינת בשילוב של הרפיה גופנית ונפשית עמוקה, יחד עם מיקוד גבוה במיוחד של הקשב. במצב תודעתי וייחודי זה, החלק התת-מודע של מוחנו, האחראי למגוון תחושותינו, רגשותינו והתנהגותנו, נגיש ומושפע יותר ממסרים חיוביים והשפעות (סוגסטיות) מיטיבות. כך גוברת השליטה של המתהפנט בתחושותיו, רגשותיו והתנהלותו, על פי צרכיו ורצונו. לכן, יש המגדירים היפנוזה כ"תקשורת עם התת-מודע".

על פי "חוק ההיפנוזה" הקיים בארצנו, רק פסיכולוגים, רופאים ורופאי שיניים שעברו הכשרה, התמחות ובחינות רישוי להיפנוזה, רשאים להשתמש בהיפנוזה, ככלי טיפולי, בתחום התמחותם המקצועית.

מכאן שההגדרות של היפנוזה כ"היפנוזה רפואית" או "היפנוזה פסיכולוגית", נעשות בעיקר על פי התחום המקצועי של המטפלים המקצועיים המשתמשים בה ועל פי מטרות הטיפול - רפואי או פסיכולוגי.

ביסודו של דבר, כל היפנוזה היא גם "היפנוזה עצמית" ומותנית במוטיבציה ושיתוף הפעולה של המתהפנט. לכן השאיפה היא, לרוב, שהפונה לטיפול היפנוטי ילמד ויתרגל, בהנחיית הגורם המקצועי אליו פנה לטיפול, כיצד להכניס עצמו ל"היפנוזה עצמית" ועל ידי כך לרכוש "כלי לחיים".

הפורום הנוכחי, כהגדרתו, עוסק ב"היפנוזה פסיכולוגית ועצמית" ככלי להתמודדות והפחתת חרדות, מתחים, פחדים ומצוקות פסיכולוגיות ורגשיות, לשליטה בכעסים, התמכרויות והרגלים בעייתיים, לשיפור דימוי עצמי, אסרטיביות ויחסים, כמו גם להפחתת כאבים וקשיים שונים.

במסגרת הפורום, תוכלו לקבל מידע ואף ייעוץ ראשוני תמציתי, בכל הנוגע לשילוב ושימוש אפשרי בהיפנוזה ככלי טיפולי, במגוון הקשיים, הכאבים והמצוקות. במקביל, תוכלו אף ללמוד מניסיונם של אחרים, העשוי להיות רלבנטי להקלה על קשייך וראייתם בפרספקטיבה נכונה יותר.

יחד עם זאת, יודגש שהפורום אינו מהווה תחליף לייעוץ וטיפול מקצועיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום