שירלי מרדר יצאה מכלל סכנת חיים

(0)
לדרג

נראה כי הצעירה בת ה-27 לא תזדקק להשתלת כבד, הודות לטיפול חדש שסילק רעלנים מדמה. מרדר צפויה להשתחרר מהמחלקה לטיפול נמרץ

מאת: מערכת zap doctors

חדשות מעודדות: שיפור נוסף חל במצבה של שירלי מרדר. הצעירה בת ה-27, שנטלה נורופן לשיכך כאבים, יצאה מכלל סכנת חיים, וכל הנראה לא תזדקק להשתלת כבד. מרדר צפויה לצאת היום (א') ממחלקת טיפול נמרץ בבילינסון ולעבור למחלקה אחרת בבית החולים להמשך מעקב וטיפול.

בימים האחרונים טופלה מרדר בהליך המכונה פלזמה פרזיס. טיפול זה הוצע לקראת השתלת הכבד שהיתה אמורה לעבור. ההליך מיועד בדרך כלל לטיפול במחלות אימונולוגיות. בהליך זה מוציאים את הדם מגוף החולה למכשיר צנטרפוגה, שמפריד את הפלסמה משאר מרכיבי הדם. הפלסמה מסולקת ובמקומה מחזירים מנות פלסמה חדשות.

פרופ' פייר זינגר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ כללי בבילינסון, אמר: "סדרה של החלטות וטיפולים נכונים הצליחו להוציא את שירלי ממצב קריטי ביותר - מהטסה בהולה להשתלת כבד בחו"ל לשיפור דרמטי בימים ספורים".

פרופ' זיו בן ארי, מומחית למחלות כבד בבילינסון, הוסיפה: "ההשערה היא שעל ידי הליך זה סולקו מדמה של שירלי רעלנים שהשפיעו על דרגת ההכרה שלה ונוצרו כתוצאה מהכבד הכושל. באמצעות טיפול זה 'קנינו זמן' ואפשרנו לכבד להתחיל בתהליך ההתחדשות. בשלב זה, אני שבעת רצון מקצב התקדמות החלמתה, אך עדיין עומדת בפנינו דרך ארוכה עד להחלמתה המלאה של שירלי".

בואו לדבר על זה עם פרופ' זיו בן ארי בפורום מחלות כבד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום