"כריית מכרה - סכנה לתושבי ערד"

(0)
לדרג

זוהי עמדת משרד הבריאות והגנת הסביבה לגבי כרייה בשדה בריר. לשכת רה"מ ביקשה חו"ד נוספת. ח"כ חנין על התערבות משרד רה"מ: אי אמון בגורמים מקצועיים

מאת: מערכת zap doctors

כריית מכרה פוספטים תסכן את תושבי ערד והסביבה - כך נטען בדיון שהתקיים אתמול (ב') בוועדה המשותפת בכנסת (פנים-עבודה) בנושא סביבה ובריאות, בראשות ח"כ ד"ר דב חנין. הדיון נסוב סביב הסיכונים הבריאותיים, שעלולים להיגרם לתושבי ערד והסביבה מהקמת מכרה פוספטים בשדה בריר.

פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמר כי עמדת המשרד היתה ונשארה כי כרייה בשדה בריר תגרום לעלייה בתחלואה בעיר ערד וסביבותיה. גם נציגי המשרד להגנת הסביבה שנכחו בדיון הודיעו כי המשרד מתנגד לכרייה בשדה בריר מחשש לבריאות הציבור.

שיקולים זרים?

בדיון הסתבר כי לשכת רה"מ לא היתה מרוצה מחוות הדעת של אנשי המקצוע במשרד הבריאות, ולכן ביקשה חוות דעת נוספת מגורמים שאינם עובדי משרד הבריאות.

לאחר הדיון שלח ח"כ חנין מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו כתב כי "מהלך כזה מביע אי אמון בגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה, ולא יכול להיות לו מקום במערכת מתוקנת". ח"כ חנין ביקש כי רה"מ יורה על בדיקה מעמיקה ועל קבלת משוב עם סיומה.

ח"כ יעקב אדרי הבהיר: "הוועדה צריכה לעמוד על רגליה האחוריות כנגד ערבוב שיקולים זרים וחוות דעת של מומחים שאינם מבינים בנושא".

יוסי יוגב, סמנכ"ל אקולוגיה ותשתיות בחברת רותם-אמפרט, המתכננת לכרות בשדה בריר, טען כי לא נשקפת כל סכנה לתושבים, והתחייב כי אם אכן יתברר כי קיימת סכנה לתושבים, רותם לא תכרה פוספטים בשדה בריר.

בסיכום הדיון אמר ח"כ חנין כי הוועדה מאמצת באופן מלא את העמדה המקצועית של משרד הבריאות ואת עמדת המשרד להגנת הסביבה. שני המשרדים הביעו דעתם באופן ברור כי לא נכון להקים מכרה פוספטים בשדה בריר. השיקול של דאגה לבריאות תושבי האיזור צריך לגבור על השיקולים הכלכליים שנשמעו ממשרד התשתיות ואחרים. ח"כ חנין אמר כי לא ראוי לערער, באמצעות חוות דעת חיצונית, על העמדות המקצועיות של עובדי הממשלה. הוא הביע צער על כך שנציג משרד רה"מ בחר שלא להגיע לדיון.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום