נתניהו: הגיע הזמן לטפל בבריאות

(0)
לדרג

התוכנית לחיזוק מערכת הבריאות בעלות של כחצי מיליארד ש"ח אושרה ע"י כל השרים. וגם: הממשלה תקים ועדה לבחינת שירותי רפואה פרטיים בבתי חולים ממשלתיים

מאת: מערכת zap doctors

ממשלת ישראל אישרה היום (א') פה אחד את תוכנית משרד הבריאות לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בהשקעה כוללת של כחצי מיליארד שקל.

סגן השר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, הציג את פרטי התוכנית ויעדיה המרכזיים: הפחתת עומסי האשפוז בבתי החולים והרחבת שירותי הבריאות לאזרחי ישראל תוך מתן עדיפות לבתי החולים בפריפריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את פעילותו של סגן שר הבריאות בגיבוש התוכנית. "הגיע הזמן לטפל בבריאות ולחזק את מערכת הבריאות שלנו. אנו עושים זאת מתוך אחריות לאומית לאחר עשור", אמר.

סגן השר ליצמן אמר בישיבת הממשלה כי זו החלטה היסטורית בעלת השלכות מהותיות על מערכת הבריאות: "לראשונה, לאחר 10 שנים, הוחלט על תוספת מיטות ותוספת תקינה לרופאים ולאחיות. זהו תקדים שהממשלה מאשרת תקנים לבתי החולים הממשלתיים ללא כל התניה".

ליצמן החמיא לראש הממשלה, לשר האוצר יובל שטייניץ ולצוותים המקצועיים במשרדי הבריאות והאוצר שסייעו בגיבוש ההחלטות שהתקבלו. בדבריו ציין כי שר האוצר נקט עמדה חברתית ראויה לכל שבח, וכי הממשלה כולה נוקטת מדיניות חברתית שתשפר את מערכת הבריאות לטובת אזרחי ישראל.

נקודות מרכזיות בהחלטת הממשלה על חיזוק הרפואה הציבורית:

1. מיטות - תוספת של כ-1,000 מיטות לבתי החולים הציבוריים ותוספת של 100 פתרונות אשפוז נוספים במערכת בריאות הנפש.

2. כוח אדם - תוספת של 160 תקני רופאים לשנתיים הקרובות לבתי החולים הממשלתיים. זאת, במקביל ובנוסף להחלטה האחרונה על תוספת של 190 תקני אחיות לבתי החולים הציבוריים.

3. העדפה מתקנת לפריפריה - כוונה לבצע העדפה מתקנת של תוספת משאבים לפריפריה (לראשונה, מכשירי MRI ומאיץ בצפון ויחידת IVF בנהריה). הממשלה מתכוונת לרכז את תוספת המשאבים בהסדר הקיבוצי החדש המתהווה עם הרופאים בחיזוק העסקת הרופאים בפריפריה.

4. הכשרת סגל רפואי - תוספת של 185 תקני לימוד לסיעוד, נוסף על 200 שיושמו ב-2010.

5. הסדרים לחיזוק הרפואה הציבורית - הממשלה מכירה בהחלטתה לראשונה על מחויבותה לחזק את מערכת הבריאות הציבורית, תוך בחינה מתמשכת של דרכים להקטנת העומס, הגדלת הגמישות בהפעלת בתי חולים ממשלתיים, במקביל להגבלת הגמישות של מסגרות פרטיות.

על הפרק: רפורמות בבריאות הנפש ובסיעוד

פרט לעקרונות אלה, הציג סגן שר הבריאות נושאים נוספים בישיבת הממשלה:

דיווח על התקדמות חיובית בתוכנית טיפולי שיניים לילדים.

רפורמה בבריאות הנפש. הדיונים בעניין זה נמשכים בוועדת הבריאות העבודה והרווחה של הכנסת ותוגש לממשלה עם אישורה.

כוונה להביא לאישור הממשלה רפורמה שלישית בנושא הכללת התחום הסיעודי בסל התרופות, על אף שהאוצר מתנגד בשלב זה לתוספת של עד כ-5% במס הבריאות.

הצעה להורדת מחירי ההשתתפות העצמית של התרופות, לאור בדיקה מעמיקה שהתבצעה במשרד ושממצאיה יפורסמו בקרוב.

בישיבתה היום דנה הממשלה גם בסוגיית ההוסטלים לניצולי השואה. ראש הממשלה קיבל דיווח מהחלטת משרד הבריאות, לביטול ההסכם עם המפעיל הקודם ויציאה למכרז חדש. בעקבות זאת העלה ראש הממשלה את ההצעה להחזיר את הטיפול בניצולי השואה לידי משרד הבריאות. סגן השר ליצמן תמך בהצעה זו, ובנושא צפוי להתקיים דיון בין משרדי הבריאות והאוצר.

מתווה שעון נוכחות תמורת אישור שר"פ

בעקבות העלאת נושא השר"פ בבתי החולים הממשלתיים, הביע סגן שר הבריאות תמיכה נלהבת בנושא בעת ישיבת הממשלה.

במטרה לאזן בין עמדת משרד האוצר לפיה יש לדרוש מהרופאים להחתים שעון נוכחות, לבין עמדת הרופאים הדורשים שר"פ במסגרת בתי החולים הממשלתיים, הציע סגן השר ליצמן פיתרון במתווה של "החתמת שעון נוכחות תמורת אישור שר"פ". במסגרת הצעה זו, במקביל לקידום נושא השר"פ בבתי החולים, יופעל נוהל החתמת שעון נוכחות במערכת הרפואית, כנהוג בקרב כלל עובדי המדינה. חלק מהשרים תמכו בהצעה העקרונית לשר"פ.

ראש הממשלה הטיל על מזכיר הממשלה, צביקה האוזר, להקים ועדה משותפת למשרדי הבריאות והאוצר לבחינת סוגיית השר"פ ולקיום דיון מעשי בהצעה זו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום