כיצד לטפל ביבלות בכפות הידיים?

(0)
לדרג

ממצא: הטיפול היעיל ביותר ביבלות בכפות ידיים הוא באמצעות חנקן נוזלי. לעומת זאת, עבור יבלות בכפות הרגליים אין עדיפות לטיפול על פני מעקב

מאת: מערכת zap doctors

מחקר איכותי שפורסם בגיליון חודש אוקטובר 2010 בכתב העת של איגוד הרפואה הקנדי (Canadian Medical Association) ביקש להשוות את יעילות הטיפולים המקובלים ביבלות ויראליות: טיפול בחנקן נוזלי (קריותרפיה), מריחת משחת חומצה סליצילית כמו Verrumal ומעקב בלבד.

שיטות

מטופלים עם יבלות ויראליות נאספו מ-30 מרפאות ראשוניות בהולנד. המטופלים חולקו באופן אקראי ל-3 קבוצות טיפול: קריותרפיה עם חנקן נוזלי כל שבועיים, מריחת משחת חומצה סליצילית כמו Verrumal מידי יום, ומעקב בלבד.

הטיפול נמשך 13 שבועות, במהלכם ובסיומם נבדק שיעור המטופלים בכל קבוצה שהיבלות הוויראליות שלהם נרפאו לחלוטין. בנוסף נבדק גם שיעור תופעות הלוואי ושביעות הרצון מהטיפול.

תוצאות

במחקר נכללו 240 מטופלים בני 4-79 שנים. 116 מטופלים סבלו מיבלות בכפות הידיים. עבור מטופלים אלו:

* שיעור הריפוי בקבוצת הקריותרפיה היה 49%.
* שיעור הריפוי בקבוצת המשחה היה 15%.
* שיעור הריפוי בקבוצת המעקב בלבד היה 8%.

למרות שתופעות לוואי (כאב, הצטלקות, פיגמנטציה ועוד) היו שכיחות יותר בקבוצה שטופלה בקריותרפיה, שביעות הרצון של המטופלים היתה גבוהה יותר.

124 מטופלים סבלו מיבלות בכפות הרגליים. עבור מטופלים אלה לא נמצא הבדל בשיעור הריפוי בין חלופות הטיפול השונות.

מסקנות

עבור יבלות בכפות הידיים, טיפול בקריותרפיה יעיל באופן משמעותי בהשוואה למריחת משחת חומצה סליצילית או מעקב בלבד. לעומת זאת, עבור יבלות בכפות הרגליים אין הבדל בין טיפול לבין מעקב בלבד.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת מין ועור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום