האם אימון משפיע על שברים בגוף?

(0)
לדרג

חוקרים מצאו קשר בין פעילות גופנית לבין שיפור בכוח ובשיווי משקל של חולים הסובלים מאוסטיאופורוזיס. ואולם, לא ברורה השפעתה של הפעילות על שברי החוליות של החולים

מאת: מערכת zap doctors

אוסטיאופורוזיס היא מחלה נפוצה מאוד ברחבי העולם, בעיקר בקרב מבוגרים. אחד הסיבוכים העיקריים של המחלה הוא שברים באזורים שונים בגוף.

במחקר חדש, אשר פורסם בגיליון דצמבר של כתב העת Osteoporosis International, נבדקה השאלה האם פעילות גופנית מביאה לשיפור במצבם של חולים עם שברי חוליות על-רקע אוסטיאופורוזיס.

בסקירת הספרות נבחנה השפעת הפעילות הגופנית כהתערבות טיפולית במטופלים מעל גיל 45 עם שבר חולייתי אחד או יותר, על-רקע אוסטיאופורוזיס.

החוקרים מצאו 9 מאמרים בנושא, אשר בדקו השפעת פעילות גופנית על רמת כאב, איכות חיים, תפקוד, כוח, שיווי משקל, טווח תנועה, צפיפות עצם והיארעות שברים נוספים.

החוקרים לא הצליחו להגיע למסקנה חד משמעית, שכן נמצאו הבדלים משמעותיים בין תוצאות המחקרים השונים. למרות העדר העקביות בממצאים, החוקרים זיהו מגמה לפיה חל שיפור בכוח ובשיווי משקל, ללא החמרה בכאב בעקבות ביצוע פעילות גופנית.

לאור העדר התשובות החד משמעיות בנוגע למקומה של פעילות גופנית בקרב חולים עם אוסטיאופורוזיס ושבר חוליות, החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, על מנת לקבוע את היעילות של פעילות גופנית במטופלים אלה.

בואו לדבר על זה בפורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום