"ללא כסף, אין רפורמה"

(0)
לדרג

ח"כ חיים כץ אמר בדיון בכנסת כי אם משרד האוצר לא יקצה את מלוא הכסף הדרוש, לא תהיה רפורמה בבריאות הנפש. מנכ"ל משרד הבריאות: הסכום הדרוש - כ-500 מיליון ש"ח

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה היום (ד') בהצעת החוק העוסקת ברפורמה בתחום בריאות הנפש. בפתיחת הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, כי "משרד האוצר חושב שיוכל לקבל רפורמה בחינם. אם תאשר הוועדה בראשותי את התהליך, יהיה זה רק אחרי שנוודא כי כל התקציב הדרוש יוקצה לעניין; אחרת לא נאשר רפורמה כה רגישה".

מטרת הרפורמה היא להעביר את הטיפול במערך בריאות הנפש ממשרד הבריאות לאחריות הקופות ולטפל בנכי הנפש בקהילה. לדברי פרופ' שלמה וינקר, יו"ר איגוד רופאי המשפחה: "אם הרפורמה תעבור בתקציב חסר, העומס ייפול על רופאי המשפחה. גם כך העומס והשירות הם בלתי נסבלים. אם יסגרו או יפריטו את המעט שיש, נוכל להקדיש רק 5 דקות לחולה. צריך לפתח את המרפאות הרב מקצועיות הקיימות ולא לסגור אותן".

גם ח"כ שלי יחימוביץ' מתנגדת לרפורמה במתכונתה הנוכחית: "הרפורמה הזאת היא מאונס ולא מבחירה אמיתית. הממשלה ייבשה את מערך שירותי בריאות הנפש והלמה בו, וכך נוצר גוף מרוקן מתוכן. זאת לא גזירת גורל, אלא תוצאה של מדיניות מכוונת. על שירותי בריאות הנפש להישאר בפיקוח המדינה, ולקבל תוספת תקציב, אבל האוצר מסרב לתת אותה, גם לא לקידום הרפורמה. ומה יעשו עם 1,500 העובדים הנאמנים? אלוהים יודע מה יעלה בגורלם".

יאיר זילברשטיין, רכז בריאות באגף תקציבים במשרד האוצר, התייחס לסכום אותו יקציב משרד האוצר לרפורמה: "יש עדיין מחלוקות גדולות בנושא. נזרקו לאוויר סכומים של 450 מיליון שקלים, חצי מיליארד ואפילו כפול מזה. אני מזכיר שקיימים גם כספים בקופות החולים ובשב"נים".

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, הבהיר: "נכון לעכשיו, אנחנו זקוקים לסכום שנע בין 400 ל-500 מיליון שקלים. אנחנו עדיין עוסקים בחישובים. בכל מקרה, לא נגיש את הרפורמה ללא הסכם תקציבי מסודר".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום