צריכת פירות וירקות מפחיתה תמותה

(0)
לדרג

הוכחה נוספת לקשר בין תזונה למניעת מחלות: מחקר חדש מגלה כי צריכה של שמונה פירות וירקות ביום מפחיתה ב-20% סיכון לתמותה עקב מחלת לב

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחקרים רבים בספרות הרפואית בחנו את היתרונות הבריאותיים השונים של פירות וירקות. כעת, במחקר חדש שפורסם בגיליון ינואר של כתב העת European Heart Journal, הצביעו חוקרים על קשר בין צריכת פירות וירקות לבין ירידה בסיכון לתמותה עקב מחלת לב איסכמית.

החוקרים מסבירים כי בספרות הרפואית יש עדויות רבות לפיהן צריכה גבוהה של פירות וירקות מלווה בסיכון מופחת למחלת לב איסכמית, אך פורסמו גם מחקרים עם ממצאים סותרים. לפיכך ביקשו החוקרים לבחון את הנושא במסגרת מחקר גדול שכלל למעלה מחצי מיליון משתתפים.

המשתתפים במחקר התבקשו למלא שאלון תזונתי בעת ההצטרפות למחקר. הגיל הממוצע בעת גיוס הנבדקים למחקר היה 54 שנים עבור כ-300 אלף משתתפים שנכללו בסופו של דבר בניתוח הנתונים.

במהלך תקופת המעקב, שעמדה על כ-8 שנים, תועדו מעט למעלה מ-1,600 מקרי תמותה עקב מחלת לב איסכמית. מהממצאים עולה כי בקבוצת המשתתפים עם צריכת הירקות והפירות הגבוהה ביותר נרשם הסיכון הנמוך ביותר להתפתחות מחלת לב איסכמית. בקרב אלה שצרכו לפחות שמונה מנות של ירקות ופירות ביום, הסיכון למחלת לב איסכמית קטלנית היה נמוך בלמעלה מ-20%, בהשוואה לאלה שצרכו פחות משלוש מנות ביום.

לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים שונים, הם מצאו כי כל מנה נוספת של פירות וירקות ביום מלווה בירידה של כ-4% בסיכון למחלת לב איסכמית קטלנית.

לאור תוצאות אלה, מסכמים החוקרים כי יש קשר ברור בין צריכה גבוהה של ירקות ופירות לבין סיכון מופחת לתמותה כתוצאה ממחלת לב איסכמית.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום