או?שר: נשים יוכלו להקפיא ביציות

(0)
לדרג

חוזר של משרד הבריאות מאפשר לנשים בנות 30-40 המבקשות לדחות את הריונן, ללא סיבה רפואית, להקפיא ביציות ולהרות עד גיל 54. את ההקפאה יש לחדש מדי 5 שנים

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מפרסם היום (ג') חוזר לבתי החולים וקופות החולים המאפשר לנשים בגילאי 30-40 להקפיא ביציות על מנת לדחות הריון, גם אם הן אינן עוברות טיפולי פוריות.

לפי חוזר משרד הבריאות, נשים תוכלנה להקפיא ביציות בכל יחידות ה-IVF המוכרות בהתאם להתוויות הבאות:

במהלך טיפולי פריון: בזוגות שבהם יש לגבר הפרעה קשה באיכות ו/או ספירת הזרע; נשים עם תגובה ירודה ביצירת מאגר ביציות; בחוסר יכולת לתת זרע ביום השאיבה; אנדומטריוזיס קשה; מורסה באיברי מין פנימיים בטיפול.

סיכון מוגבר לבלות מוקדמת: נשאיות של פרה-מוטציה ל-X שביר; נוכחות סימנים המעלים סיכון לבלות מוקדמת; נשים הסובלות ממחלות אוטואימוניות, תסמונות כרומוזומליות או אחרות (המוכחות כמעלות סיכון לבלות מוקדמת).

נשים העומדות לפני ניתוח: כריתה מונעת של שחלות (נשאיות BRCA); ניתוח אשר עלול להיות כרוך בכריתת שחלות.

סיבות שאינן רפואיות

מספר הטיפולים המירבי המאושר לנשים בגילאים 30-40 המעוניינות להקפיא ביציות הוא עד 4 שאיבות או השגת 20 ביציות (לפי המוקדם). אשה שהחלה בתהליך בטרם מלאו לה 41, זכאית להמשיכו עד מיצוי מספר הטיפולים המרבי.

הליך השאיבה יתבצע לאחר הסבר שיינתן למטופלת על ידי מומחה אודות האופציות השונות העומדות בפניה, ובכפוף לחתימת המטופלת על טופס הסכמה להקפאת ביציות.

יובא לידיעתה של המטופלת כי אין כל ערובה ובטחון כי כל הקפאה תצליח, וכי בכל מקרה תתקבלנה לאחר ההפשרה ביציות ברות חיות (ויאביליות) היכולות לעבור הליך הפריה. עוד יוסבר למטופלת כי שעור ההריונות לאחר ההקפאה והפשרת הביציות, הינו עדיין נמוך משיעור ההצלחה המקובל בביצוע הפריה חוץ גופית עם ביציות "טריות" או ביציות מופרות מוקפאות.

חידוש הקפאה - לאחר 5 שנים

הביציות יוקפאו ויישמרו ביחידה להפריה חוץ גופית לתקופה של עד 5 שנים, וניתן יהיה לעשות בהן שימוש לצרכי הולדה עד גיל 54. אם בתום 5 שנים ממועד הקפאת הביציות לא תודיע האשה על רצונה להמשיך את שמירתן היחידה להפריה חוץ גופית, היא רשאית, בכפוף לאישור ממשרד הבריאות, להפסיק ולשמור את הביציות עבורה, בתוך 60 יום מיום שליחת התראה לביתה של המטופלת.

בנוסף, ניתן להפסיק שמירת ביציות במקרה שהמטופלת לא משלמת את הסכומים שנדרשו ממנה במועד עבור הקפאת הביציות.

אם האישה תהיה מעוניינת לתרום חלק מביציותייה, שישאבו מגופה לצורך שימושה של אישה אחרת למטרות הולדה, יהיה עליה לעמוד בכל התנאים שנקבעו על פי חוק תרומת ביציות.

בואו לדבר על זה בפורום הקפאת ביציות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום