נער בן 15 נפטר ממחלת השפעת

(0)
לדרג

מותו של הנער, שלא סבל ממחלות רקע קודמות, נקבע בעקבות סיבוך של שפעת עונתית. יומיים לפני כן הגיע לביה"ח הלל יפה כשהוא סובל מחום גבוה ומקשיי נשימה

מאת: מערכת zap doctors

טרגדיה בהלל יפה: נער בן 15 מקיסריה מת היום (ג') כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת. הנער הגיע למיון ילדים של בית החולים ביום ראשון האחרון עקב תלונות על קשיי נשימה, חום גבוה וכאבים בחזה. הוא אושפז במחלקת הילדים וקיבל טיפול אינטנסיבי כנדרש ממצבו. הטיפול כלל מתן חמצן, אנטיביוטיקה וטיפול נוגד שפעת במינון מוגדל, תוך התערבות של מומחים בתחום הריאות והמחלות הזיהומיות. בנוסף, התקיימו בדיקות מתאימות ונבדקה האפשרות להידבקות בשפעת מסוג h1n1 (שפעת החזירים), אפשרות שנשללה. למרות כל הטיפולים שקיבל, המשיך מצבו של הנער להידרדר.

בהמשך, הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי. ביחידה עסק הצוות כל העת בייצוב מצבו, תוך מעורבות של מומחי היחידה, מומחים בתחום הריאות, ההמטולוגיה, הילדים והתייעצות עם גורמי חוץ. למרות המאמצים של הצוות הרפואי, הנער נפטר היום בבוקר, לאחר שכל מערכות גופו קרסו.

"למרות שמדובר בנער ללא מחלות רקע קודמות, התפתח מהלך מחלה סוער במיוחד של שפעת עונתית", הסבירו ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים, שטיפלה בילד עם הגעתו, וד"ר מוני ליטמנוביץ, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי. "הוא טופל בכל האמצעים העומדים לרשותנו. לצערנו, למרות המאמצים הניכרים, השיפור המיוחל לא הגיע והנער נפטר".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום