ממצא: אומגה 3 לא תורמת לדיאטה

(0)
לדרג

על אף יתרונותיה וסגולותיה הבריאותיים, חומצת השומן אומגה 3 אינה מסייעת לאנשים המצויים במשטר דיאטטי ומקפידים לבצע פעילות גופנית

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות פורסמו מאמרים רבים בנוגע ליתרונות של צריכת חומצות שומן אומגה 3. במאמר חדש שפורסם בגיליון דצמבר של כתב העת American Journal of Clinical Nutrition, מדווחים חוקרים כי למרות היתרונות הרבים של חומצות שומן אלה, הן אינן מוסיפות לירידה במשקל.

יצוין כי מספר מחקרים בעבר הסיקו כי חומצות שומן מסוג אומגה 3 מוסיפות לירידה במשקל. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של הוספת חומצות שומן אלו למשטר של דיאטה ופעילות גופנית על ירידה במשקל במשך 6 חודשים.

המחקר כלל למעלה מ-130 משתתפים עם מדד מסת גוף 26-40. חלק מהמשתתפים טופלו בקפסולות של חומצות שומן אומגה 3, ואילו היתר טופלו בקפסולות פלסבו. שתי הקבוצות טופלו גם במשטר של דיאטה ופעילות גופנית.

בקרב 80 משתתפי המחקר תועדה ירידה ממוצעת של יותר מ-5% ממשקל הגוף המקורי. החוקרים לא מצאו הבדלים משמעותיים בירידה במשקל בין המטופלים בחומצות שומן אומגה 3 לבין המטופלים בקבוצת הפלסבו.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים מסכמים כי חומצות שומן אומגה 3 אינן תורמות לירידה במשקל באנשים המטופלים בדיאטה ומבצעים פעילות גופנית.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום