תקציר לפורום גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד)

(0)
לדרג

גידולי בלוטת המגן הינם שכיחים במיוחד בנשים ומתגלים בדרך כלל באקראי בבדיקת הדמיה שבוצעה למטרה אחרת לחלוטין או במישוש אקראי של גוש בצוואר, ורק לעתים נדירות גורמת לתלונות של חסימת דרכי אוויר או בליעה עקב לחץ של גוש גדול מבלוטת המגן על הקנה או הוושט.

הטיפול המקובל לסרטן בלוטת המגן (התירואיד או בלוטת התריס) הוא כריתה של הגידול. בדרך כלל מתבצעת כריתה מלאה של בלוטת המגן, ולאחריה מקבל החולה טיפול חד פעמי ביוד רדיואקטיבי. שיעור ההחלמה מהסרטן הספציפי הזה גבוה במיוחד - בנשים צעירות אחוזי ההחלמה מתקרבים ל-100%.

בלוטות יותרת המגן (פרתירואיד) משתתפת באיזון משק הסידן בגוף, ולעתים נוצר גידול באחת מארבע הבלוטות האלו המצויות בסמוך ומאחורי בלוטת המגן. גידול כזה עלול לגרום לבריחת סידן מהעצמות לדם ולשתן, וכתוצאה מכך לאוסטיאופורוזיס, אבני כליה, כאבי עצמות, כיב פפטי (אולקוס) ועוד.

הטיפול המקובל הינו ניתוח קצר, בו כורתים את הבלוטה "החולה" ומאפשרים לבלוטות האחרות לחזור לתפקודן התקין. הניתוח מבוצע דרך חתך צווארי קטן (לעתים קרובות בגישה זעיר פולשנית באמצעות אנדוסקופ).


הפורום נועד לספק מידע ישיר, מהימן ועדכני בתחום גידולי בלוטת התריס או יותרת התריס, השפירים והממאירים. נשוחח על סוגי הגידולים השונים, הטיפול המומלץ, סוגי הניתוחים, סיבוכים ועוד.

בין היתר יעסוק הפורום בנושאים הבאים:

1. גידולים שפירים של בלוטת המגן.
2. סרטן פפילרי ופוליקולרי של בלוטת המגן, כולל גידול על שם הרטל (Papillary and Follicular carcinoma of the thyroid, Hurthle Cell Tumor).
3. סרטן מדולרי של בלוטת המגן (Medullary thyroid carcinoma).
4. ניתוחי בלוטת המגן (Thyroidectomy) מלאים וחלקיים.
5. ניתוחים זעיר פולשניים-אנדוסקופיים של בלוטת המגן ויותרת המגן (Minimally invasive procedures).
6. היפרפרתירואידיזם וכריתות פרתירואיד אדנומה (Parathyroidectomy). אינדיקציות וגישות ניתוחיות.
7. הטיפול בבלוטות לימפה נגועות בסרטן בלוטת המגן (Neck dissection for thyroid carcinoma).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום