דום נשימה בשינה מסוכן ללב

(0)
לדרג

ממצא חדש מגלה כי חולים הסובלים מדום נשימה חסימתי בשינה נמצאים בסיכון מוגבר למחלת לב, בשל תהליך טרשתי מואץ בכלי הדם

מאת: מערכת zap doctors

תסמונת דום נשימה חסימתית בשינה (Obstructive Sleep Apnea, ובקיצור OSA) מתאפיינת בהשכמות תכופות במהלך הלילה, נחירות קיצוניות ועייפות במהלך היום, כאשר השמנת יתר היא גורם הסיכון העיקרי למחלה זו. במחקר חדש שהוצג בכנס שנתי של ה-Radiological Society of North America בנובמבר 2010 עולה כי לחולים אלו סיכון מוגבר לטרשת עורקים מתקדמת.

לדברי החוקרים, אירועי דום נשימה חוזרים חושפים את המערכת הקרדיווסקולארית לתעוקה חמצונית (oxidative stress). השערת החוקרים היתה כי השיעורים הגבוהים של אירועים לבביים, האופייניים בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה, קשורים לתהליך הטרשתי בעורקים הכליליים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשערה - כאשר מדגם המחקר כלל 49 חולים בדום נשימה חסימתי בשינה - וערכו השוואה ביניהם ובין 46 חולים ללא ההפרעה הנשימתית.

החוקרים מדווחים כי בקרב חולים עם תסמונת דום נשימה חסימתי בשינה תועדה שכיחות גבוהה יותר של היצרות עורקי הלב, עם מעורבות נרחבת יותר של כלי הדם, בהשוואה לחולים ללא התסמונת. בנוסף, התהליכים הטרשתיים בעורקים הכליליים היו שונים במידה ניכרת בין שתי הקבוצות עם שכיחות גבוהה יותר של נגעים בסיכון גבוה בקבוצת החולים עם דום נשימה חסימתי בשינה (נגעים טרשתיים בסיכון גבוה עלולים להביא להתקף לב, מוות לבבי פתאומי או תעוקת חזה בלתי יציבה).

המסר העיקרי העולה מהמחקר הוא כי בקרב חולים עם תסמונת דום נשימה חסימתית בשינה קיים סיכון מוגבר לתמותה על רקע מחלות לב ועלייה בסיכון לאירועים לבביים בהשוואה לחולים ללא הפרעה נשימתית.

בקרב חולים הסובלים מתסמיני דום נשימה חסימתי בשינה מומלץ לערוך שינוי באורחות החיים, כולל הפחתת משקל, הפסקת עישון, הקפדה על פעילות גופנית ועל נטילת תרופות להורדת שומנים בדם.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום