משרד הבריאות: שירותי בריאות יוזלו

(0)
לדרג

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בדיון על תקציב משרד הבריאות: נבחן העברת שירותים מהשב"ן לסל הבריאות הבסיסי; נפעל להרחבת שירותי רפואה בפריפריה

מאת: מערכת zap doctors

בדיון על תקציב משרד הבריאות שהתקיים אתמול (ד') בוועדת הכספים בכנסת, אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי המשרד בראשותו יפעל להפחתת שיעור ההשתתפות העצמית של האזרחים ברכישת תרופות ולשיפור הרפואה הדחופה בפריפריה ובמקומות מרוחקים מבתי חולים.

ליצמן התייחס לסוגיית השב"ן וציין כי יבחן אילו שירותים ניתן להעביר מהשב"ן אל סל הבריאות הבסיסי. זאת לאור העובדה כי לרבע מהאוכלוסייה, בעיקר בשכבות החלושות, כלל אין שב"ן, והם אינם יכולים לקבל שירותים בתחומים בסיסיים.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, אמר כי ישראל נמצאת במקום הנמוך ביותר, בהשוואה למדינות ה-OECD, ביחס מיטות בבתי החולים לגודל האוכלוסייה.

מבדיקה שנערכה במרכז המחקר בכנסת עולה כי שיעור ההוצאה הפרטית על בריאות הגיע ליותר מ-3% מסך התוצר. זוהי תוצאה ישירה של גידול ברמת אי השוויון באוכלוסייה, בזמינות ובאיכות שירותי הבריאות.

צמצום פערים בין מרכז לפריפריה

בדיון נשמעה ביקורת של חברי ועדת הכספים על הפערים בין שירותי הבריאות הניתנים במרכז לבין אלו הניתנים בפריפריה. חברי הוועדה דרשו לתת תוספת תקציבית לפריפריה ולקדם את הקמת בית הספר לרפואה בצפת.

סגן השר ליצמן השיב כי יש תקציב לרפואה בפריפריה, וכי בכוונתו לפעול להגדלת מספר הרופאים. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות העלאת גיל הפנסיה לרופאים מ-67 ל-70, יוזמה שזכתה זה מכבר לאישור נציב שירות המדינה.

בנוסף ציין סגן השר ליצמן כי אופן צורת ניהול המכרז להקמת בית חולים באשדוד על ידי משרד האוצר יצר סחבת מיותרת, מה שמעכב את הקמתו. "כל פעם משרד האוצר העלה את ההשתתפות במכרז, דבר שגרם לעיכובים מיותרים", אמר ליצמן.

בדיון הוצג גובה תקציב הבריאות: 23.5 מיליארד ש"ח ל-2011 ו-24.4 מיליארד ש"ח ל-2012. ד"ר גמזו ציין כי בנושא סל התרופות הצליח משרד הבריאות להשיג 300 מיליון ש"ח לכל אחת מהשנים הבאות ועוד 127 מיליון ש"ח ל-2011 ו-160 מיליון ש"ח לשנים 2012 ו-2013.

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - מידע וייעוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום