ADHD בילדות: גורם סיכון לאובדנות

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות בקרב ילדים בגילאי 4-6 מגבירות את הסיכון לדיכאון ואובדנות בגילאים 9-18

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש מגלה כי לילדים בגילאי 4-6 עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) יש סיכון מוגבר להופעת דיכאון ומחשבות ומעשים אובדניים, בגילאי 9-18 שנים. ממצאים אלו מדגישים את העובדה שאין להתייחס בקלות-ראש לאבחנת ADHD בילדים, מאחר שמדובר בהפרעה עם סיבוכים קצרי וארוכי-טווח.

ילדות עם ADHD בגילאי 4-6 שנים היו בסיכון גבוה יותר לדיכאון בגיל ההתבגרות ומחשבות אובדניות, בהשוואה לבנים הסובלים מההפרעה. יצוין כי גם בעיות אמוציונאליות והתנהגותיות בגילאי 4-6 שנים ודיכאון אימהי מהווים סיכון מוגבר לדיכאון בגיל ההתבגרות והתנהגות אובדנית בקרב אלה עם ADHD בילדות.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר 125 ילדים שענו על הקריטריונים להגדרת ADHD בגילאי 4-6 שנים ו-123 ילדים תואמים ללא ADHD. ילדים בשתי הקבוצות עברו הערכה חוזרת בין הגילאים 9-18 שנים.

בהשוואה לקבוצת הביקורת, בילדים עם ADHD חל סיכון מוגבר משמעותית לדיכאון מג'ורי או לניסיון אובדני עד גיל 18. בנות עם ADHD היו בסיכון גבוה יותר לסיבוכים אלו, בהשוואה לבנים עם ADHD.

17 מבין 248 ילדים במחקר דיווחו על תכנית אובדנית ספציפית לפחות פעם אחת במהלך המעקב, מהם 12% מהילדים עם ADHD ופחות מ-2% מהילדים בקבוצת הביקורת. הסיכוי למעשה אובדני היה גבוה יותר פי 5.5 בקרב ילדים עם ADHD, בהשוואה לביקורות. למעלה מ-18% מהילדים עם ADHD דיווחו על ניסיון אובדני אחד, לכל הפחות, זאת בהשוואה לפחות מ-6% מהילדים בקבוצת הביקורת.

החוקרים מצאו כי הפרעה משולבת (הפרעת קשב והיפראקטיביות) מלווה בסיכון מוגבר לדיכאון ולניסיון אובדני בגיל ההתבגרות. עם זאת, בנוכחות הפרעת קשב בלבד קיים סיכון מוגבר לדיכאון, אך ללא קשר לניסיון אובדני; בנוכחות היפראקטיביות בלבד תועד סיכון מוגבר לניסיון אובדני, אך לא לדיכאון.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

לבדיקת בעיות קשב אונליין - לחצו כאן.

למידע נוסף ליחצו הפרעות קשב וריכוז

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום