הרופא מתוגמל? יש סיכוי למייל ממנו

(0)
לדרג

מחקר: רבע מהרופאים שקיבלו משכורת קבועה התכתבו באופן שגרתי עם המטופלים בדואר אלקטרוני, לעומת פחות מ-18% מהרופאים שקיבלו משכורת לא קבועה

מאת: מערכת zap doctors

מסקר שנערך מטעם ה-Center for Studying Health System Change, להערכת השימוש בדואר אלקטרוני כאמצעי תקשורת בין הרופאים למטופלים עולה כי רק 6.7% מהרופאים עשו שימוש שגרתי בצורת תקשורת זו עם מטופליהם.

הסקר נערך בשנת 2008, ובמסגרתו בדקו החוקרים את השימוש בדואר אלקטרוני בקרב רופאים, כולל צורות לא-מוצפנות דוגמת Yahoo ו-Gmail, וכן תכתובת מאובטחת, הכלולה לעיתים בפורטלי בריאות.

החוקרים מוסיפים כי כ-15% מהרופאים התכתבו מדי פעם עם המטופלים בדואר אלקטרוני, ורק 34.5% מהרופאים דיווחו כי ברשותם התשתית הטכנולוגית המתאימה.

השימוש במחשב היה שכיח בקרב הנשאלים, כאשר כ-60% מהרופאים עקבו במחשב אחר תוצאות בדיקות המעבדה, ולמעלה מ-30% מהרופאים כתבו מרשמים אלקטרוניים. הם מוסיפים כי הרופאים עשו שימוש בדואר אלקטרוני כמעט פי 2 כדרך תקשורת עם רופאים אחרים, לעומת התקשרות עם המטופלים.

החוקרים מוסיפים כי בקרב רופאים עם דואר אלקטרוני זמין, כרבע מהרופאים שקיבלו משכורת קבועה התכתבו באופן שגרתי עם המטופלים בדואר אלקטרוני, לעומת פחות מ-18% מהרופאים שקיבלו משכורת לא קבועה. ההערכה היא כי רופאים המקבלים משכורת קבועה עשוים להקדיש יותר זמן לפעילויות שאינן מתוגמלות באופן ישיר.

לדעת החוקרים, השימוש בדואר אלקטרוני עשוי להתרחב עם העלייה בשימוש בתיקים רפואיים אלקטרוניים וטכנולוגיות מידע נוספות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום