ראש השנה: המלצות תזונתיות

(0)
לדרג

הרימון, התפוח בדבש והגפילטע ידועים בסגולותיהם הבריאות, אך הפרזה ניכרת בצריכתם עלולה להעלות ביוקר קלורי. כך נעבור את החגים ללא משקל עודף

מאת: דפנה זיו בוסאני

ארוחת חג ראש השנה היא ארוחה עתירת מאכלים מתוקים ויינות משכרים. לצד ההנאה ממאכלי החג יש לשמור על תזונה מבוקרת ובריאה. הכלל המנחה הוא להימנע מאכילה מופרזת בכדי שלא נשלם את "המחיר" אחרי החגים.

1. דבש: הממתיק הטבעי בעל סגולות המרפא. יש לזכור שדבש למרות מקורו הטבעי והסגולות שלו, הוא אינו שונה מסוכר רגיל, חום או לבן, מבחינת ההתייחסות שלנו. לחולי סכרת הוא אינו מומלץ, כפי שסוכר לבן אינו מומלץ. אין להגזים בשימוש בו כמו שלא נשתמש בצורה בלתי מבוקרת בסוכר מכל סוג שהוא. הדבש מכיל ויטמינים ומינרלים רבים ונחשב ברפואה העממית כחומר בעל תכונות אנטיביוטיות. יש לזכור שבחום של ארבעים מעלות מאבד הדבש מהסגולות המיוחסות לו ולכן מומלץ להוסיף אותו למשקאות חמים לאחר קירור המשקה לטמפרטורה זו.

2. דגים: טובים ללב ולזיכרון. סוג הדג אותו אנו אוכלים חשוב מאד. מעבר לחלבון האיכותי של הדגים, מכילים הדגים גם חומצת שומן מסוג אומגה 3. הדגים העשירים באומגה 3 הם פורל, סלמון, מקרל והליבוט. לדגים יתרונות בריאותיים רבים והם נמנים על המזונות, שהתועלת מאכילתם הוכחה חד משמעית מאחר והם מפחיתים סיכון למחלות לב וכלי דם וכן מונעים ירידה בזיכרון. מומלץ לאכול לפחות 2 מנות דג לשבוע (מנה=150 גרם). רצוי לאפות או לבשל ולא לטגן את הדגים. לדגים יתרונות תזונתיים רבים: הם עשירים בחומצות שומן בלתי רווית ודלים בחומצות שומן רוויות וכולסטרול.

3. רימון: מאט את קצב ההזדקנות. אחד מהפירות המכילים כמות גדולה של נוגדי חמצון, העוזרים למזער את נזקי החמצון שנגרמים כתוצאה מפעילותו של הגוף. על ידי תיקון נזקים אלו אפשר לסייע לגוף לתפקד טוב יותר ולתרום להזדקנות איטית יותר. בריא מאד לאכול רימון, אך כמו כל דבר, במידה. יש לזכור כי גם בפרי הזה, כמו ברבים מהפירות, תכולת הסוכר גבוהה.

4. ארוחת החג: לא להגיע רעבים ולהמעיט ביין. ביום שבו אנו חוגגים את ראש השנה, בדרך כלל הארוחה היא חגיגית ועשירה יותר. מומלץ לאכול במהלך היום שתי ארוחות קטנות ושתי ארוחות ביניים, כאשר אחת מארוחת הביניים רצוי שתהיה כשעה לפני הארוחה החגיגית, בכדי שלא תגיעו רעבים לארוחה. בארוחה עצמה חשוב לזכור כי כוסית יין מכילה בין 90-160 קלוריות, ועל כן מומלץ להמעיט ביין ולהרבות בשתיית מים. כמו כן, מומלץ לחלוק בפרוסת עוגת הדבש או יחד עם שתיית תה צמחים לקינוח. בארוחה עצמה אפשר לאכול וליהנות ממאכלי החג, אך מומלץ לדאוג לכך שמחצית הצלחת תכיל ירקות ללא רוטב או שמן, רבע צלחת תוספות פחממתיות והשאר מנה חלבונית כמו דג או בשר.

דפנה זיו בוסאני, דיאטנית ביחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום