דלקת מפרקים גרמה לחירשות

(0)
לדרג

אשה אושפזה בבית חולים כשהיא סובלת מחירשות פתאומית. בדיקה העלתה כי החירשות קשורה לדלקת מפרקים ממנה סובלת האשה

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה, מורגלים במקרים שונים, אך הופתעו לגלות בשבוע האחרון מקרה נדיר שבו דלקת מפרקים גרמה לחירשות זמנית. צוות הרופאים שביצע בדיקה מעמיקה קבע כי, האישה סובלת מכאבי מפרקים, בעיקר בידיים והיא מתקשה לשלב אותן. החולה טופלה במחלקת הריאומטולוגיה בביה"ח שבה נקבע לאחר בדיקה מקיפה כי, היא סובלת מדלקת מפרקים שגרונית.

קשר הגיוני

"עיקר הפגיעה של דלקת מפרקים השגרונית היא במפרקים ההיקפיים, שחלקם מתנפחים וכואבים, אומר פרופ' יצחק רוזנר, מנהל מחלקת הריאומטולוגיה במרכז הרפואי "בני ציון". "לרוב מפרקי כפות הידיים וכפות הרגליים נפגעים תחילה ובנוסף, שאר המפרקיים ההיקפיים כגון: כתפיים, ברכיים, קרסוליים והחולה חש ליאות וקושי במפרקים ובשרירים, בעיקר בבוקר לאחר הקימה או לאחר ישיבה או שכיבה ממושכת".

פרופ' רוזנר מציין כי "החולה טופלה באמצעות סטרואידים ולאחר שלושה ימי טיפול, ממש באופן דרמטי נעלמו כלא היו הן הדלקת והן החירשות, כך שסביר להניח כי קיים קשר בין השניים.

מנהל מחלקת אימונולוגיה קלינית ואלרגולוגיה במרכז הרפואי "בני ציון" פרופ' אליאס טובי, אומר על בסיס מחקרים שבוצעו במחלקת אף אוזן גרון בבית החולים כי "בהרבה מן החולים שמופיעה אצלם חירשות פתאומית היא על בסיס אוטואמוני, כלומר על בסיס המערכת החיסונית, ודלקת הפרקים אף היא אוטואמונית, כך שהקשר ביניהם יכול להיות הגיוני בהחלט".

בואו לדבר על זה בפורום דלקות מפרקים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום