טלפונים אלחוטיים פולטים קרינה

(0)
לדרג

משרד הבריאות מעדכן הנחיות לגבי שימוש בטלפונים אלחוטיים: יש לשקול שימוש חלופי בטלפון קווי, לא להתקין אלחוטי בחדר הילדים ולהשתמש ברמקול

מאת: הלנה לוסקי, כתבת doctors

משרד הבריאות מעדכן היום (ד') באתר האינטרנט את ההנחיות לגבי שימוש בטלפונים אלחוטיים: קיימת חשיפה לקרינת רדיו גם בשימוש בטלפון אלחוטי (ביתי או משרדי). המידע העובר בין יחידת הבסיס (היחידה הנייחת של הטלפון) לבין היחידה הניידת של הטלפון האלחוטי מועבר בצורה של קרינת רדיו. לפיכך, יש לאמץ את עקרון "הזהירות המונעת" גם בהקשר של טלפון אלחוטי.

עדיפות לטלפון קווי

משרד הבריאות מעדכן בנוסף להנחיות שצוינו לגבי טלפונים סלולאריים בעבר, גם הנחיות לגבי טלפונים אלחוטיים: בסביבה הביתית ובסביבת העבודה, יש לשקול את השימוש בטלפון קווי למול השימוש בטלפון אלחוטי. כמו כן, בזמן שיחה בטלפון אלחוטי, רצוי להשתמש ברמקול על מנת להרחיק את החלק הנייד של הטלפון האלחוטי מהראש. בנוסף, אין להתקין את בסיסי הטלפונים האלחוטיים בחדרי שינה, חדרי ילדים או בחדרי עבודה בהם נמצאים חלק ניכר מהזמן. מומלץ כי במידה והחלק הנייד של הטלפון האלחוטי איננו בשימוש יש להחזירו לטעינה בתחנת הבסיס.

בעבר נעשו מחקרים הבודקים את הקשר בין שימוש בטלפונים ניידים לבין סיכון להתפתחות גידולים כתוצאה מפליטת קרינה. לפני כחודשיים פרסם ארגון הבריאות העולמי תוצאות מחקר שמטרתו לבדוק את הקשר שבין שימוש בטלפונים ניידים להיווצרותם של גידולים במוח. המחקר העלה כי אנשים שמדברים בטלפון סלולארי כחצי שעה ביום נמצאים בסיכון מוגבר לפיתוח גידולי מוח ממאירים. הסיכון המוגבר נצפה בייחוד בקרב אלו שדווחו על שימוש בסלולארי באותו צד של הראש שבו התפתח הגידול ובאנשים שפיתחו את הגידול באונה הטמפוראלית של המוח (הממוקמת באזור החשיפה המקסימלית לקרינה ליד האוזן). זהו המחקר הגדול ביותר מסוגו בעולם שנערך במשך עשר שנים, בהשתתפות 13 מדינות וכלל למעלה מ-5,000 מקרים של גידולי מוח וקבוצת ביקורת מתאימה של אנשים בריאים.


בואו לדבר על זה בפורום גידולי מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום