65% מהגולשים מחפשים מידע רפואי

(0)
לדרג

מחקר שבוצע באוניברסיטת חיפה מגלה: רמת האמון כלפי המידע באינטרנט גבוהה יותר מהאמון בכתבי עת ובעיתונים. נשים מחפשות מידע רפואי ברשת יותר מגברים

מאת: מערכת zap doctors

65% מהמשתמשים באינטרנט מהבית מחפשים מידע רפואי ברשת עבור בן משפחה ו-62% מהמשתמשים מחפשים מידע רפואי עבור עצמם, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה. עוד עולה כי נשים מחפשות מידע רפואי ברשת באופן מובהק יותר: בעוד שכ-66% מהנשים מחפשות מידע רפואי בשביל עצמן רק כ-49% אחוז מהגברים עושים זאת.

במחקר, אותו ערכו פרופ' גוסטבו מש מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ד"ר ריטה מנו מהחוג לשירותי אנוש ויהודית צמיר מהמחלקה הסטטיסטית של "מכבי שירותי בריאות", נבדקו כ-2,000 נחקרים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית.

מחפשים מידע משלים ברשת

מהממצאים עולה, כאמור, כי כשני שליש מהמשתמשים מחפשים מידע רפואי ברשת עבור עצמם או עבור בן משפחה. עוד עולה כי 10% מהמשתמשים החליפו רופא בעקבות מידע רפואי מקוון אליו נחשפו ו-14% ביקשו מהרופא שלהם לשנות תרופות. 54% דיווחו כי קריאת מידע רפואי באינטרנט השפיעה על הפעילות הרפואית שלהם, 45% אמרו כי המידע המקוון עזר להם להתחיל בפעילות גופנית וכ-40% אמרו כי מידע זה סייע להם להחליט להתחיל דיאטה.

מה לגבי התפיסה אודות אמינות המידע הרפואי ברשת? בסולם של 1-5 (1-חוסר אמון; 5 אמון רב מאוד) עומדים כמובן הרופאים בראש הרשימה (ציון ממוצע של 4.13), אחריהם האחיות (3.5) ובני משפחה וחברים (2.97). אולם רמת האמון כלפי המידע באינטרנט (2.74) גבוהה יותר מהאמון בכתבי עת (2.5) ומהעיתונים (2.28). לדברי החוקרים, לא נמצא קשר בין רמת האמון לרופא לבין השימוש באינטרנט, כך שגם מי שמביעים אמון רב ברופאים מחפשים מידע משלים ברשת.

האינטרנט כמקור מידע רפואי

לדבריו של פרופ' מש, צרכני בריאות שיש להם עניין רב בנושאי בריאות אינם מחליפים את מקורות המידע המסורתיים, אלא משלימים את הידע שלהם על ידי מקורות המידע האחרים: ספרים, כתבי עת, צפייה בתוכניות בריאות בטלוויזיה ובשנים האחרונות, גם דרך האינטרנט.

"השימוש הגובר באינטרנט כמקור מידע רפואי, ההשפעה של מידע זה יחד עם השימוש המתרחב של שרותי בריאות און ליין, מעידים על היווצרות הולכת וגוברת של צרכן בריאות הנוטל אחריות רבה יותר על ניהול מצב בריאותו, דבר שמערער על העוצמה המסורתית של הרופא והממסד הרפואי", אומר פרופ' מש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום