כף היד נקטעה וחוברה מחדש

(0)
לדרג

פועל מאזור הערבה פונה לביה"ח סורוקה בעקבות קטיעה מלאה של כף היד. בניתוח ארוך ומורכב הצליחו הרופאים לחבר את כף היד למקומה

מאת: מערכת zap doctors

פועל מאזור הערבה פונה במסוק לחדר הטראומה בסורוקה בעקבות קטיעת כף ידו. הצוות הרפואי שפינה את הפצוע, כשהוא מונשם ומורדם, הגיע עם כף היד כשהיא עטופה במגבת בתוך דלי עם קרח במטרה לנסות ולהצילה. הפצוע הובהל לחדר ניתוח בכדי לחבר את כף היד בחזרה למקומה, בניתוח מורכב וממושך שבוצע על-ידי צוות רופאי המחלקה לכירורגיה פלסטית.

אספקת הדם חודשה

הקטיעה היתה בשורש כף היד. בשלב הראשון, ניקו המנתחים את האזור והסירו שברי עצם על מנת שניתן יהיה ליצר תשתית יציבה לחיבור כף היד באמצעות קיבוע מתכתי פנימי. לאחר חיבור של שני עורקים בטכניקה מיקרוכירורגית תחת מיקרוסקופ חודשה אספקת הדם. בהמשך בוצע חיבור של שני ורידים כדי לאפשר ניקוז נאות של דם ורידי ולאפשר חזרתו למחזור הדם. השלב הבא לאחר חיבור כלי הדם הוא חיבור גידים מכופפים המאפשרים את כיפוף האצבעות, חיבור של העצבים המאפשרים תחושה ביד, חיבור של גידים המאפשרים את יישור האצבעות ולבסוף תפירה של הרקמות הרכות. בגלל הבצקת שנוצרה היה צורך לכסות בשתל עור עצמוני.

"הפצוע פונה לביה"ח כשכף ידו מנותקת לחלוטין מהאמה ושמורה בקרח. היד היתה חיוורת ונטולת חיים", מספר ד"ר יובל קריגר, מנהל יחידת הכוויות, המחלקה לכירורגיה פלסטית בסורוקה. "4 שעות חלפו מרגע הפציעה עד שחודשה אספקת הדם לכף היד בחדר ניתוח. ברגע שחוברה כף היד לאספקת הדם שינתה היד את צבעה לצבע הטבעי שלה ושינתה את הטמפרטורה ממצב קפוא למצב של טמפרטורת הגוף".

ד"ר קריגר הוסיף: "מספר ימים מאז הפציעה השתפר מצבה של היד ואפשר בהחלט לומר שהיא נמצאת בתהליך החלמה".

בווא לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום