לשמור על המשקל במהלך המונדיאל

(0)
לדרג

רגע לפני שלבי ההכרעה במונדיאל ורגעי המתח, מומלץ לתכנן מראש את התזונה. הדיאטנית אתי אמיר מייעצת כיצד לעשות זאת נכון

מאת: מערכת zap doctors

משחקי המונדיאל בעיצומם, והצפייה בהם לרוב מלווה בכיבוד הכולל חטיפים, פיצוחים ושתייה חריפה. הדיאטנית אתי אמיר, מהמרכז הרפואי זיו מספקת מספר עצות לשמירה על תזונה נכונה, גם במהלך המונדיאל:

הצפייה במשחקים נעשית לרוב עם חברים או בני משפחה, ובמהלכה מוגש כיבוד לא מזין הכולל חטיפים ואלכוהול. אכילה לא מודעת מול הטלוויזיה גורמת לצריכת קלוריות גדולה שאינה במסגרת צריכת הקלוריות המומלצת ליום. מסיבה זו מומלץ לתכנן את הארוחה המרכזית בהתאם ללוח הזמנים של המשחקים.

דאגו להכין מראש ארוחה מאוזנת לצפייה בטלוויזיה, כגון סנדוויצים, פרוסות בגט קלויות בלווי גבינות, ירקות חתוכים, גבינות וביצים קשות. רצוי להימנע מאכילת בורקסים העשירים בשומנים רווים ושומן טראנס, וכן מחטיפים מעובדים ושומנים.

מתקשים להיפרד מהנשנושים?

אם בכל זאת בחרתם לאכול חטיפים, כגון פיצה, דאגו לכך שיהיו גם ירקות חתוכים וגבינות על השולחן.

הפיצוחים אומנם נחשבים בריאים, אבל מכילים בממוצע 600 קלוריות למאה גרם (נטו) ומהווים תוספת משמעתית לצריכת הקלוריות. אם לא הצלחתם לוותר על חווית הפיצוח, בחרו בסוג הגרעינים המומלח פחות, היות ונתרן מעלה את הסיכון לעליית לחץ דם. ניתן להגיש פירות טריים ויבשים, שקדים ואגוזים לא מומלחים, אשר אומנם עשירים בקלוריות, אך עדיפים מבחינה בריאותית.

הגישו בכל ארוחה מים או סודה, והקפידו לשתות.

כדי למנוע אכילת יתר, רצוי להגביל מראש את כמות האוכל המוגש.

דאגו ל"נשנושים" מזינים כגון בייגלה, קרקרים מקמח מלא, אדממה, ירקות חתוכים ופופקורן הנעשה עם מעט שמן (לא כזה המיועד למיקרוגל).

הימנעו מצריכה גבוהה של אלכוהול, בייחוד ליקרים העשירים בסוכר.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום