כיצד להקל על תסמיני המעי הרגיז?

(0)
לדרג

תתחילו לכתוב: מחקר חדש מראה כי הבעה בכתב מסייעת לחולים מסוימים עם תסמונת המעי הרגיז להקל על תסמיניהם

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שפורסם בירחון American Journal of Gastroenterology ב-15 ביוני, עולה כי ביטוי תחושותיהם של חולי תסמונת מעי רגיז (IBS) עשוי לסייע להם להקל על תסמיניהם.

מחקר זה הינו הראשון שבדק הבעה בכתב בחולי תסמונת מעי רגיז, ותוצאותיו הן ראשוניות, אולם, הן תומכות בממצאים של מחקר מוקדם יותר שהדגים כי כתיבה כזו עשויה להועיל לפרטים מסוימים.

החוקרים מציינים כי בעבר הודגם כי הבעה בכתב סייעה לאנשים עם דיכאון, דלקת פרקים ריאומטית, כאב כרוני, יתר לחץ דם ואיידס.

שיפור באיכות החיים

במחקר הנוכחי 82 הנבדקים עם IBS דיווחו על שיפור בחומרת המחלה ובהתמודדות עם המחלה לאחר חודש ולאחר שלושה חודשים מתחילת הכתיבה. לאחר שלושה חודשים הנבדקים ציינו גם שיפור באיכות חייהם. לדברי המומחים, הימנעות מהתמודדות עם חוויות רגשיות עלולה להשפיע על תהליכים פיזיולוגיים.

היות ולחץ פסיכולוגי עלול לדכא את מערכת החיסון, והקשר בין המוח ומערכת העיכול הינו בעל חשיבות גדולה בתסמונת מעי רגיז, חולי IBS מהווים מועמדים טובים לבדיקת השפעת הבעה בכתב על מחלתם. יחד עם זאת, מציינים המומחים, אופן ביצוע המחקר עשוי להפוך את התוצאות למרשימות יותר ממה שהן בעצם.

במסגרת גיוס נבדקים למחקר פרסמו החוקרים באתרים קשורים מידע לגבי עבודתם העתידית, וכך גייסו רק נבדקים אשר מילאו אחר הוראות של כתיבה במשך 30 דקות במסגרת האינטרנט במהלך ארבעה ימים עוקבים. אלו שביקשו להתנדב למחקר אך לא מילאו את דרישות הכתיבה שפורטו, שימשו כקבוצת ביקורת.

בעוד שהכותבים ציינו שליטה טובה יותר בתסמיניהם בהשוואה לאלו שהשתייכו לקבוצת הביקורת, יתכן כי מדובר בקבוצה בעלת מוטיבציה גבוהה יותר מלכתחילה, או בנבדקים שהאמינו יותר בכוחה המרפא של הכתיבה.

החוקרים אמנם מודעים לצורך בהמשך מחקר בנושא, אך מדגישים כי שיטות טיפול פסיכולוגיות עבור IBS הופכות ליותר ויותר פופולאריות. היות וטיפול פסיכולוגי דורש זמן רב יותר והוצאות כספיות, הבעה בכתב באמצעות האינטרנט מציעה לחולי תסמונת מעי רגיז עזרה עצמית ועשויה להפחית את הפניות למערכת הבריאות הכרוכות בהפרעה כרונית זו.

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום