האם הצפייה במונדיאל מסוכנת?

(0)
לדרג

מסי לא שווה את זה: מחקר מצביע על קשר בין צפייה במשחקי גביע העולם בכדורגל לבין עליה בסיכון להתקפי לב. רוב האירועים התרחשו כשעתיים לאחר תחילת המשחק

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר אשר פורסם במגזין הרפואי היוקרתי New England Journal of Medicine בשנת 2008, נמצא כי בעת הצפייה במשחקי גביע העולם בכדורגל, עלה שיעור התקפי הלב.

המחקר נערך בגרמניה ובחן את שיעור התקפי הלב במהלך הצפייה במשחקי גביע העולם בשנת 2006, לעומת השנים שקדמו לו. נמצא כי בימים שבהם שיחקה נבחרת גרמניה נגד נבחרות ממדינות אחרות, היה הסיכון להתקפי לב גבוה פי 2.7 לעומת התקופה הזהה בשנים הקודמות. הדבר נמצא נכון גם בקרב גברים (סיכון מוגבר פי 3.3) וגם בקרב נשים (סיכון מוגבר פי 1.8). רוב האירועים קרו בשעתיים שלאחר תחילת המשחק, ובכמחצית מהחולים הייתה מחלת לב ידועה ברקע.

לא לקחת ללב

לדברי ד"ר גל דובנוב, מנהל מרפאת ספורט, תזונה ואורח חיים בריא בבית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים "חשוב לא לקחת ללב (תרתי משמע..). ידוע כי המצאות בכושר גופני טוב מפחיתה את הסיכון למחלות לב ולמוות פתאומי מסוג זה. לכן, לכל חובבי הכדורגל, ובמיוחד בתקופה זו, מומלץ להיות פעילים באופן עקבי, בין אם מדובר במשחק כדורגל עם חברים, או כל פעילות ספורטיבית אחרת. ההמלצה לכלל האוכלוסייה הינה לצבור לפחות 150 דקות של פעילות בעוצמה מתונה בשבוע, כגון 30 דקות הליכה קלה במשך 5 ימים בשבוע".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום